Galanthus 2025

Gestart door Frankie Wulleman, 2 januari 2025, 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Marc Coolens op  3 december 2025, 17:45:01Hier en daar nieuwe spetters wit ,G. Faringdon double is klaar voor een vroege Kerst
Toch ook vroeger als anders Marc ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Marc Coolens

Ja Kris normaal is de bloei midden januari, maar de laatste jaren altijd maar vroeger zoals vele bolgewassen

Kris De Raeymaeker

Voor de ene het witte goud , voor andere de witte pest ...Ik ben geen galanthofiel maar ik vind ze even goed onmisbaar in onze tuinen  8)  En dan kun je net zo goed op zoek gaan naar de allerbeste . En dat houd ook in testen, proberen en zo veel meer.
De beste eigenschap van  Galanthus plicatus 'Three Ships' is vooral dat hij altijd rond de kerst al bloeit . Een vroege plicatus dus. Maar ja , als de wereld op gebied van klimaat op zijn kop staat dan wordt het bloeien met de sint  :-X

Marc Coolens

Vroege jingle bells Kris ((3

Kris De Raeymaeker

Eentje die ook op de kerst mikt maar al vroeger is dit jaar is Galanthus elwesii ssp. monostictus 'Grüne Weihnacht'.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Marc Coolens op Gisteren om 15:02:04Vroege jingle bells Kris ((3

Inderdaad Marc , ik had vroeger wel wat problemen met deze soort maar op de huidige locatie is het een vlotte groeier ...

Kris De Raeymaeker

Zo veel vroeger dan ooit tevoren is ook Galanthus plicatus 'Augustus'.....Nog niet volledig ontwikkeld , ze worden nog meer boller ....En ook voller ...Dit is pas het begin stadium .

Kris De Raeymaeker

Galanthus regina-olgae ssp. vernalis 'Calabrian Green' is hier altijd laat ...of is het vroeg ? Bij regina-olgae denk ik automatisch altijd aan herfst bloeiend maar vernalis duid dan weer eerder op een heel vroege lente soort ))4  ))4  Dus echt op tijd dan maar ...Niet de makkelijkste !

Herman Mylemans

Ja, het zachte weer zet de sneeuwklokjes precies in versnelling. Ik moet dringend in mijn eigen tuin eens gaan kijken.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be