Diverse bloembollen in 2025

Gestart door Luc Scheldeman, 30 januari 2025, 08:51:22

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Olsynium junceum bloeit in de zomer en komt voor in Bolivië- Peru- Chili -  Argentinië vaak ook op grotere hoogtes (tot 2600m)
Is hier goed winterhard .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

Deze Habranthus robustus afkomstig uit Z-Afrika heb ik vorig jaar meegebracht van de plantenmarkt van Utrecht . Staat in volle grond op warme zonnige standplaats en toont een eerste bloem .
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Danny Bonnez op 10 juli 2025, 16:58:28Dit bolgewasje is al in aantocht ......

Acis valentina

Ondertussen komt deze plant volop in actie
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Acis rosea toont ook al de eerste bloemen
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Galtonia candicans en Tigridia pavonia staan hier al jaren in de tuin
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Prospero autumnalis afkomstig van de Krim toont de eerste bloemen en zaait hier ook uit
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 28 juli 2025, 10:56:54Prospero autumnalis afkomstig van de Krim toont de eerste bloemen en zaait hier ook uit
Krim -ineel vroeg Danny  -2(

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Danny Bonnez op 28 juli 2025, 10:43:27Deze Habranthus robustus afkomstig uit Z-Afrika heb ik vorig jaar meegebracht van de plantenmarkt van Utrecht . Staat in volle grond op warme zonnige standplaats en toont een eerste bloem .

Heel mooie bloemen Danny , zou niet verwachten dat hij winterhard is ...

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 28 juli 2025, 11:04:06
Citaat van: Danny Bonnez op 28 juli 2025, 10:43:27Deze Habranthus robustus afkomstig uit Z-Afrika heb ik vorig jaar meegebracht van de plantenmarkt van Utrecht . Staat in volle grond op warme zonnige standplaats en toont een eerste bloem .

Heel mooie bloemen Danny , zou niet verwachten dat hij winterhard is ...

Vorige winter heeft het hier niet hard gevroren , Kris . Dus nog even afwachten of de plant met de jaren kan standhouden ......
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Ondertussen is ook Acis autumnalis weer opgedoken.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Danny Bonnez op 28 juli 2025, 10:52:28Galtonia candicans en Tigridia pavonia staan hier al jaren in de tuin

Mooi duo, Danny. Tigridia pavonia is niet helemaal winterhard, dacht ik? Maar bij u doen ze het heel goed, zie ik.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

Citaat van: Frankie Wulleman op 31 juli 2025, 16:15:40
Citaat van: Danny Bonnez op 28 juli 2025, 10:52:28Galtonia candicans en Tigridia pavonia staan hier al jaren in de tuin

Mooi duo, Danny. Tigridia pavonia is niet helemaal winterhard, dacht ik? Maar bij u doen ze het heel goed, zie ik.

Staat hier toch al een jaar of 10 Frankie . Groeit hier in de warme voortuin met wat bescherming van een laag compost in de winter .
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 juli 2025, 12:55:37Olsynium junceum bloeit in de zomer en komt voor in Bolivië- Peru- Chili -  Argentinië vaak ook op grotere hoogtes (tot 2600m)

Er blijven op regelmatige tijdstippen bloemetjes bijkomen ...

Danny Bonnez

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  2 augustus 2025, 14:34:33
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 juli 2025, 12:55:37Olsynium junceum bloeit in de zomer en komt voor in Bolivië- Peru- Chili -  Argentinië vaak ook op grotere hoogtes (tot 2600m)

Er blijven op regelmatige tijdstippen bloemetjes bijkomen ...

Een leuke plant zo te zien , Kris , is mij niet bekend
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Scheldeman

Acis rosea is hier ook de eerste bloem van het nieuwe bloeiseizoen.
Torhout, West-Vlaanderen