Speciaal voor Kris, wat Tysoe rommel gewoon buiten.
1/ 'Tysoe Burgundy' groeiend in marmer, ondertussen al 2 jaar.
2/ 'Tysoe Heather Rowland' vorig jaar geplant in tufsteen.
3/ 'Tysoe Dream' al 2 jaar geplant,daar was een stuk van kapot, maar hetgeen over is, groeit nu wel terug. Ook in tuf.
Kris is er sprakeloos van Jan.....
Nee alle gekheid op een stokje , knappe resultaten met deze voor mij moeilijkere cv's . Maar je moedigt me aan Jan, waar een wil is ...is een weg zeggen ze bij ons. Dus als we er weer is aan geraken gaan we de uitdaging aan !
Eigenlijk groeien moeilijke en makkelijke Saxjes het liefst in een medium waar ze eigenlijk thuishoren : in rotsen.
De makkelijke zullen het elders ook goed doen, Laka en Cumulus bij voorbeeld groeien zowat overal, maar dan niet in volle zon ...
Om je een idee te geven, ik heb nog steeds een 'Tysoetrog', daar stonden oorspronkelijk 10 Tysoe in, nu leeft nog 1 daarvan.... Ook de Tysoe geprobeerd in crevices, wel die leven niet meer.
Sommige ben ik nu kwijt, maar van andere had ik gelukkig stekjes genomen en die staan nu enkel in kleine potjes, in tufa, in tufablokken en in marmerrotsen. Ook een paar in hele kleine trogjes die op een droge vensterbank staan. That's it.