Bravo meneer Bertrand voor de getoonde Saxen. En spijtig Hans dat je er zo veel verloren hebt. Ik stek regelmatig, al gebeurt het meermaals dat er eentje sterft waar ik geen stek van genomen heb. Tja, als je zoveel soortjes hebt, is het moeilijk om de back-up bij te houden. Ik plant heel wat cultivars op verschillende 'veilige' plaatsen zoals minitrogjes die op een droge vensterbank staan, in tufa, marmerrots en zandsteen, in troggen zijn ze ook veiliger dan in een grote crevice. Ik ben van plan van nog wat middelgrote troggen te fabriceren. Ik heb een heel grote trog waar de Saxen die naar het zuidoosten gericht zijn heel goed bloeien, terwijl normaliter goede bloeiers aan de noordwest zijde praktisch nooit goed bloeien. In een kleinere trog krijgen ze doorgaans meer licht overal. Ook heb ik meer dan 200 cultivars in tufablokken gezet, daarin groeien ze als kool en zijn ook relatief veilig. En mijn goten staan naar het noorden gericht, maar staan open en bloot, dus krijgen alle Saxen daar genoeg licht en nog nooit is er daar enige Sax verbrand tot op heden.