Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Het heeft wat geduurd maar de Callianthemum anemonoides beginnen overal actief te worden.Het wordt een kleine plaag in de rotstuin.
Kernerianum heb ik nog nooit geprobeerd, Kris. Ik had zo altijd het idee dat dit het mindere broertje was van C. anemonoides. Ik hoop de plant eens te kunnen zien in de natuur tijdens een toekomstige trip naar het groeigebied.
Citaat van: Frankie Wulleman op 16 maart 2025, 22:10:24Kernerianum heb ik nog nooit geprobeerd, Kris. Ik had zo altijd het idee dat dit het mindere broertje was van C. anemonoides. Ik hoop de plant eens te kunnen zien in de natuur tijdens een toekomstige trip naar het groeigebied.Om de Frankie van gedachten te doen veranderen ....
Ook hier begint C. anemonoides zich te ontwikkelen. Nu ik vorig jaar de soort heb gezien in de natuur moet ik toch vast stellen dat de bloemen in cultuur veel kleiner zijn dan op de natuurlijke standplaats. Die waren namelijk dubbel zo groot.
Mijn Iris unguicularis 'Peloponnese Snow' bloeit voor het eerst.
Citaat van: Eberhard Prößdorf op 23 maart 2025, 10:01:10Mijn Iris unguicularis 'Peloponnese Snow' bloeit voor het eerst.Dus toch een keertje gelukt Eberhard
Om te verduidelijken dat we hier zeker wat uitgestelde palen hebben...Callianthemum anemonoides is hier net begonnen.
Aethionema oppositifolium (Z - Taurus, 2800 meter) begint te bloeien in de tufsteen. Helaas is het bij mij nooit blijvend.
Nieuw aangeschaft vorig jaar - Erysimum drenowskii