Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Nog een campanula die ondertussen wat over zijn hoogtepunt is.Campanula myrtifolia
Stilaan komen veel campanula in bloei.Een speciaaltje is deze C. troegerae x choruhensis met grote bloemen op een zeer compacte plant.
Citaat van: Eberhard Prößdorf op 11 juni 2025, 17:50:04Dit is Pelargonium 'Kavushan', de hybride tussen P.quercetorum x endlerichanum. Hij is hier absoluut winterhard en heeft geen enkele bescherming nodig..Helemaal anders in blad en groei dan zuivere endlicherianum.
Dit is Pelargonium 'Kavushan', de hybride tussen P.quercetorum x endlerichanum. Hij is hier absoluut winterhard en heeft geen enkele bescherming nodig.
Hou je vast .....hier komt er eentje met een simpele naam ...Papaver corona-sancti-stephani
Een naam die uit de duim komt
Campanula peshmenii:
Deze is wel monocarp : Campanula formanekiana alba uit Griekenland. Voor velen wat groot voor de rotstuin, maar hier is hij zelfs per abuis in een (vrij grote) trog beland. Met zijn statige, hoge verschijning (sterk en goed tegen weer en wind bestand) en zijn prachtige witte klokken wil ik hem toch niet meer missen. Hij zaait zich uit en zo houd ik ieder jaar één exemplaar over om van de bloei te genieten.Dit jaar bloeit hij gelijktijdig met een late herbloei van Iris potaninii.
Incarvillea zhongdianensis heeft misschien eerder het uiterlijk van 1 of andere exotische plant maar is wel degelijk een hoog alpiene soort . Ze komt voor op 3200m hoogte in Yunnan / China in de streek rond Zhondiang. De eraan verwant I. compacta heb ik gezien in China in 2007 en is vergelijkbaar. Het is slechts de tweede keer dat ik Incarvilea deftig in bloei krijg hier . De bloemen zijn echt groot voor een hoog alpiene soort .
Rosa Cutie Pie, snoezig mini cultivartje van de rotsplantenmarkt
Deze Martagonlelie heeft de vraatzucht van de leliehaantjes overleefd