Crocus 2026

Gestart door Luc Gilgemyn, 4 januari 2026, 12:04:51

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  7 oktober 2026, 20:04:41Combinatie tussen Crocus goulimyi en Crocus goulimyi ssp. leucanthus ....
Citaat van: Danny Bonnez op  7 oktober 2026, 22:40:20Die goulimyi vormen staan er echt mooi bij Kris  ((14
Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 11:58:51Bedankt Danny ! Gemaakt voor mijn droge en warme tuin blijkbaar ...De mooiste is misschien wel deze witte vorm ?Ik vermoed dat ik deze heb gekregen als Crocus goulimyi 'Mani White' ...maar ik heb een andere onbenaamde witte goulimyi die er net hetzelfde uitziet.
Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 12:11:27Zelfs in het tuinpad zaait Crocus goulimyi zich uit ....
Citaat van: Danny Bonnez op Gisteren om 22:30:47Uw tuin is gewoon perfect voor deze soort Kris !

Blijkbaar wel Danny . Het is wel gek dat deze Crocus goulimyi in de natuur samen groeit met onder andere soorten zoals Crocus niveus en dat ik die laatste hier heel anders moet kweken. Die is veel delicater ! 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Vandaag om 09:17:03Blijkbaar wel Danny . Het is wel gek dat deze Crocus goulimyi in de natuur samen groeit met onder andere soorten zoals Crocus niveus en dat ik die laatste hier heel anders moet kweken. Die is veel delicater ! 

Over Crocus niveus gesproken ....die steekt hier ook letterlijk en figuurlijk  zijn neus aan het venster. We zitten aan nummertje 13 ....

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Vandaag om 09:17:03Over Crocus niveus gesproken ....die steekt hier ook letterlijk en figuurlijk  zijn neus aan het venster. We zitten aan nummertje 13 ....
En gisteren kwam deze Crocus niveus even open tijdens een zeldzame opklaring ...