Hepatica 2026

Gestart door Luc Gilgemyn, 13 februari 2026, 15:57:10

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Wim Boens op 31 maart 2026, 12:23:50Die in pot deden het bij mij toch beter dan degene in de tuin, zoals Herman het al aangaf, zal het deels wel aan de droge zomer gelegen hebben. In pot geef ik meer water dan in de tuin, enkel op één plaats in de tuin, waar ze wel veel water krijgen in de zomer bloeiden ze bijna zoals voorheen. Maar zelfs daar en bij die in pot is het toch minder, dus er moet nog een andere factor hebben meegespeeld. Ik plaats de planten in pot altijd voor de winter in de koude kas en wat ik merkte is dat sommige (zoals die laatste in voorgaande foto's) pas nadat ik ze terug buiten plaatste (eind februari), ze meer knoppen maakten en beter begonnen te bloeien. Misschien is een te milde winter ook wel een factor en maken ze minder bloemknoppen aan als ze geen sterke koudeprikkel krijgen?
Bedankt Wim !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

Hepatica nobilis ex Slovenië.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Hepatica acutiloba

Hepatica americana

Hepatica acutiloba fo. rosea
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Herman Mylemans

Hepatica acutiloba is nu terug Hepatica americana var. acuta

Hepatica americana

Thomas Eckert

Hier is ook een naamloze blauwe dubbelbloemige, die ik dit weekend cadeau heb gekregen...

Herman Mylemans

Citaat van: Thomas Eckert op  7 april 2026, 12:01:00Hier is ook een naamloze blauwe dubbelbloemige, die ik dit weekend cadeau heb gekregen...
Thomas, een mooi cadeau!