Wat is de naam van dit plantje?

Gestart door Rudi Berthels, 25 april 2026, 10:24:10

Vorige topic - Volgende topic

Rudi Berthels

Beste vrienden , tijdens een van mijn wandelingen onderweg kwam ik dit plantje tegen,
nu mijn vraag is dit Helianthemum nummelaria of Fumana procumbens?

Eberhard Proessdorf

Het is geen Fumana procumbens. Die heeft puntigere bladeren en begint pas in de zomer te bloeien.

Rudi Berthels

oké Eberhard, bedankt,  dan zalhet Helianthemum waarschijnlijk zijn

Luc Scheldeman

Citaat van: Rudi Berthels op 25 april 2026, 10:24:10Beste vrienden , tijdens een van mijn wandelingen onderweg kwam ik dit plantje tegen,
Lijkt mij een helianthemum
Torhout, West-Vlaanderen

Rudi Berthels

Citaat van: Luc Scheldeman op 25 april 2026, 13:03:14
Citaat van: Rudi Berthels op 25 april 2026, 10:24:10Beste vrienden , tijdens een van mijn wandelingen onderweg kwam ik dit plantje tegen,
Dank u Luc om het na te kijken

Rudi Berthels

Citaat van: Rudi Berthels op 25 april 2026, 17:36:51
Citaat van: Luc Scheldeman op 25 april 2026, 13:03:14
Citaat van: Rudi Berthels op 25 april 2026, 10:24:10Beste vrienden , tijdens een van mijn wandelingen onderweg kwam ik dit plantje tegen,Beste vrienden, heb de naam gevonden van dit plantje met gele bloemen, Halamium libanotis, wordt in de tuincentra verkocht onder de naam Halamium 'April Sun'
Dank u Luc om het na te kijken

Rudi Berthels

Heb de naam gevonden van plantje foto boven, het is Halimium libanotis' April Sun', plantje groeit aan de Middellandse Zee en kan een temperatuur verdragen tot - 20 graden. Bereikt een hoogte van 50 cm.
Geschikt voor rotstuin en border.

Herman Mylemans

Citaat van: Rudi Berthels op  2 mei 2026, 20:58:48Heb de naam gevonden van plantje foto boven, het is Halemium libanotis' April Sun', plantje groeit aan de Middellandse Zee en kan een temperatuur verdragen tot - 20 graden. Bereikt een hoogte van 50 cm.
Geschikt voor rotstuin en border.
Rudy, er staat nog een schrijffoutje Halimium
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Rudi Berthels

Dank u , Herman voor dit te melden ((3  ((3  ((3