Dionysia

Gestart door Ger van den Beuken, 9 februari 2011, 18:34:53

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 juni 2026, 16:20:20Bij de Dionysia's , onder het afdak, gaf de thermometer 40 graden aan. Dit met 1 ventilator .
Ik heb er een tweede bij gezet voor nog veel meer beweging van lucht. En bewegende lucht voelt blijkbaar niet alleen frisser aan maar binnen de kortste keren zakte de temperatuur naar 37 graden ))4  ))4
Citaat van: Herman Mylemans op 26 juni 2026, 11:10:47Kris, ik zal blij zijn dat het volgende week meer normale temperaturen zijn! Gisteren was het in de serre 45°C ondanks schaduwdoek en ventilator!
Iedereen met jou Herman ! En ik veronderstel dat het soort planten dat jij er hebt instaan daar nog minder tegen kunnen dan de Dionysia's ?
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Thomas Eckert

Citaat van: Herman Mylemans op 26 juni 2026, 11:10:47
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 25 juni 2026, 16:20:20Bij de Dionysia's , onder het afdak, gaf de thermometer 40 graden aan. Dit met 1 ventilator .
Ik heb er een tweede bij gezet voor nog veel meer beweging van lucht. En bewegende lucht voelt blijkbaar niet alleen frisser aan maar binnen de kortste keren zakte de temperatuur naar 37 graden ))4  ))4
Kris, ik zal blij zijn dat het volgende week meer normale temperaturen zijn! Gisteren was het in de serre 45°C ondanks schaduwdoek en ventilator!

"Gedeeld leed is half leed"... ook bij mij eist de extreme hitte zijn tol.

Het beste voorbeeld zijn mijn Helichrysum milfordiae... binnen twee of drie dagen zijn ze allemaal verloren gegaan. Ondanks de schaduw...