GENTIANA 2026

Gestart door Kris De Raeymaeker, 22 juni 2026, 13:06:11

Vorige topic - Volgende topic

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 augustus 2026, 09:08:10Een Gentiana met een heel merkwaardige bloemkleur...Zowat het donkerste blauw van gentianen die ik hier heb in de collectie. In werkelijkheid zelfs nog  donkerder dan de foto weergeeft.Mijn camera kan die donkere en diepe kleur niet helemaal goed weergeven. De naam zit natuurlijk inmiddels ergens onder de plant  ))4
Mooi Kris, die zal de laatste weken veel UV straling gehad hebben.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 augustus 2026, 09:08:10Een Gentiana met een heel merkwaardige bloemkleur...Zowat het donkerste blauw van gentianen die ik hier heb in de collectie. In werkelijkheid zelfs nog  donkerder dan de foto weergeeft.Mijn camera kan die donkere en diepe kleur niet helemaal goed weergeven. De naam zit natuurlijk inmiddels ergens onder de plant  ))4
Citaat van: Herman Mylemans op 18 augustus 2026, 11:18:53Mooi Kris, die zal de laatste weken veel UV straling gehad hebben.

Was altijd al zo donker Herman , heb hem al vele jaren ...komt nog van Jiri toen die de eerste keer in Gent kwam spreken .
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Herman Mylemans

Gentiana dinarica heeft de laatste jaren altijd een tweede bloei!

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 23 augustus 2026, 11:12:23Gentiana dinarica heeft de laatste jaren altijd een tweede bloei!

Al een heel mooie groep Herman ...Die tweede bloei in het najaar gaat volgens mij wel ten koste van de voorjaarsbloei ?

Kris De Raeymaeker

Alhoewel ik het label van deze herfstbloeiende gentiaan al lang kwijt ben denk ik dat dit nog steeds een overblijvende Gentiana sino-ornata 'Gorau Glas' is ...Nog aangekocht voor de Brexit. De eerste vroege bloemen in augustus zijn gewoon verdroogd toen het plots weer warmer werd na een koeler intermezzo . Hopelijk kan ik nog wat genieten van de tweede poging.
De bladluisjes hebben hem spijtig genoeg ook al gevonden blijkbaar. 

Herman Mylemans

Citaat van: Kris De Raeymaeker op Gisteren om 10:17:24Alhoewel ik het label van deze herfstbloeiende gentiaan al lang kwijt ben denk ik dat dit nog steeds een overblijvende Gentiana sino-ornata 'Gorau Glas' is ...Nog aangekocht voor de Brexit. De eerste vroege bloemen in augustus zijn gewoon verdroogd toen het plots weer warmer werd na een koeler intermezzo . Hopelijk kan ik nog wat genieten van de tweede poging.
De bladluisjes hebben hem spijtig genoeg ook al gevonden blijkbaar. 
Ja Kris, de herfstgentianen houden niet van warme droge zomer. Ik denk niet dat ik er nog veel in leven heb!