Pulsatilla

Gestart door Wim Boens, 16 maart 2014, 19:59:36

Vorige topic - Volgende topic

Luc Gilgemyn

Citaat van: Luc Scheldeman op 20 maart 2026, 08:45:22Het moet niet altijd blauw of wit zijn.
Pulsatilla halleri subsp. styriaca rosea

Super kleur Luc !  :o   Moet zeker vermeerderd worden...???  -2(  ((4
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 23 maart 2026, 10:17:23De wat aparte Pulsatilla x magyarica ...een natuurhybride tussen P. pratensis hungarica en P. zimmermannii.

Inderdaad apart te noemen Kris !

Hier bloeien deze spontaan uitgezaaide Pulsatilla's uitbundig.  P. grandis en P. halleri staan allebei in de buurt... ik vermoed dat dit wel eens hybrides zouden kunnen zijn.

Luc Gilgemyn

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 20 maart 2026, 09:25:50
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 18 maart 2026, 22:15:43Toen Jiri Papousek hier vorige week op bezoek was vond hij dit exemplaar  de naam Pulsatilla 'Budapest Blue ' waardig ...Ik houd het op Pulsatilla grandis 'Group Budapest Blue '
Citaat van: Luc Scheldeman op 20 maart 2026, 08:44:36Nogal donkere kleur voor een 'Budapest' of is de realiteit anders ?

In de realiteit is de kleur inderdaad wel lichter Luc...Foto is wat laat op de dag genomen wat ook invloed heeft op de kwaliteit van de foto . Maar ik heb de echte "Budapest Blue" nooit life gezien.

Deze kwam een paar jaar geleden mee uit Tsjechië - ik heb hem Pulsatilla 'Budapest blue strain' gedoopt...  ((--11  Ziet er toch niet verkeerd uit.

Thomas Eckert

Pulsatilla slavica

Luc Scheldeman

Pulsatilla x hackelii is een natuurhybride die voorkomt waar P. pratensis en P. patens samen voorkomen.
Torhout, West-Vlaanderen