Auteur Topic: Rotstuinen (over aanleg, evolutie, tuinzichten, natuurlijke tuinen ea)  (gelezen 133318 keer)

Frankie Wulleman

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Rotstuinen (over aanleg, evolutie, tuinzichten, natuurlijke tuinen ea)
« Reactie #750 Gepost op: 30 juni 2020, 22:38:29 »
Prachtige tuin Frankie. Heb jij ook zo’n last van verdamping van water uit de vijver? Het lijkt wel of het dit jaar harder gaat dan ooit, misschien de combinatie van  warmte en droge wind?

Jazeker, Mark, als het niet regent, moet ik elke dag de vijver bijvullen. Met dit winderige weer verdampt het water extra snel. Het is bijna niet bij te houden.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Bert Stegeman

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
« Reactie #751 Gepost op: 1 juli 2020, 10:19:38 »
Was deze tijd toch ergens goed voor Frankie.
hard gewerkt nu een top tuin ((14 ((14 ((14 ((14

Mark Stolk

• Rotsplantenfanaat
  • Senior poster
« Reactie #752 Gepost op: 1 juli 2020, 21:50:23 »
Prachtige tuin Frankie. Heb jij ook zo’n last van verdamping van water uit de vijver? Het lijkt wel of het dit jaar harder gaat dan ooit, misschien de combinatie van  warmte en droge wind?

Jazeker, Mark, als het niet regent, moet ik elke dag de vijver bijvullen. Met dit winderige weer verdampt het water extra snel. Het is bijna niet bij te houden.

Ik heb een overloop gemaakt aan mijn regenton, die komt in het moeras uit (en via een beekloopje in mijn vijver) dat scheelt wel een paar honderd liter. En als het dan droog is laat ik de regenton in de vijver lopen.
Met vriendelijke groet