Dieren in de (rots)tuin

Gestart door Frankie Wulleman, 22 maart 2010, 22:05:47

Vorige topic - Volgende topic

Matthias Fouquaert

Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 11 september 2015, 22:34:35
Citaat van: Johan Keulemans op 11 september 2015, 12:44:04
Dit potje leek voor mevrouw sabelsprinkhaan wel een geschikte plaats om haar eitjes in af te zetten.

Hopelijk zitten er in dat potje geen belangrijke knolletjes want als die eitjes uitkomen zullen die beestjes honger hebben !

Prachtig op de lens gezet Johan. ((14

@ Lily- Anne: Van sabelsprinkhanen hoef je niet bang te zijn om vraatschade aan onze geliefde planten tegen te komen. De vraatschade is echt minimaal en op de foto is het vermoedelijk de grote groene sabelsprinkhaan die vooral insecten en aas opeet.  ;)

Toen ik nog voor de fun eens sprinkhanen in een tijdelijk terrarium plaatste en ik zet daar een sabelsprinkhaan bij met lange voelsprieten. Dan bleef er niet veel over van de andere soorten die erbij zaten...

Johan Keulemans

Citaat van: Frankie Wulleman op 12 september 2015, 22:00:55
Dit potje leek voor mevrouw sabelsprinkhaan wel een geschikte plaats om haar eitjes in af te zetten.

Prachtig beestje, hé Johan, ook het 'gezang' van de mannetjes mag er zijn.

Zijn heel mooie insecten. En ben best tevreden dat die in mijn tuin voorkomen.
Door heel de tuin door is het gezang van de mannetjes te horen.
Momenteel zitten er zeker 10 mannetjes in de tuin.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

The Host of the Seraphim (DCD)

Johan Keulemans

Citaat van: Matthias Fouquaert op 13 september 2015, 12:28:46
Citaat van: Lily-Anne Vereecken op 11 september 2015, 22:34:35

Hopelijk zitten er in dat potje geen belangrijke knolletjes want als die eitjes uitkomen zullen die beestjes honger hebben !

Prachtig op de lens gezet Johan. ((14

@ Lily- Anne: Van sabelsprinkhanen hoef je niet bang te zijn om vraatschade aan onze geliefde planten tegen te komen. De vraatschade is echt minimaal en op de foto is het vermoedelijk de grote groene sabelsprinkhaan die vooral insecten en aas opeet.  ;)

Toen ik nog voor de fun eens sprinkhanen in een tijdelijk terrarium plaatste en ik zet daar een sabelsprinkhaan bij met lange voelsprieten. Dan bleef er niet veel over van de andere soorten die erbij zaten...

Dank u voor de complimenten.

De sabelsprinkhanen zitten hier al meer dan 25 jaar in de tuin.
Er zijn mensen die veel praten maar weinig zeggen en er zijn mensen die weinig praten maar veel zeggen.

Johan Keulemans

Ook de spinnen komen langzaam aan terug naar binnen.

Johan Keulemans

Een sprinkhaan en jonge sabelsprinkhaan.

Gerrit Roest

Een hoornaar (Vespa crabro) in de ochtend.
Nog wat stijfjes van de nachtelijke kou dus rijp voor een foto.
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Bert Stegeman

mooie foto Gerrit
Een leuk en mensvriendelijk insectje

Johan Keulemans

De Crocusbloemen kregen vandaag belangrijk bezoek.

Lily-Anne Vereecken

deze koolmees heeft al duidelijk interesse voor ons vogelnestje. Hopelijk denkt hij niet dat het al lente is !

Ruben Billiet

De kolibrievlinder doet zich tegoed aan de nectar van een Narcis  :D :D

Danny Bonnez

Citaat van: Ruben Billiet op 13 maart 2016, 19:48:23
De kolibrievlinder doet zich tegoed aan de nectar van een Narcis  :D :D

Mooie foto's Ruben , deze vlinder is er ook vroeg bij ....
Ieper , West-Vlaanderen

Ruben Billiet

Ja hé, heel vroeg! Elk jaar zie ik toch heel wat kolibrievlinders in de tuin maar nog nooit zo'n groot exemplaar. Dus ik veronderstel dat deze overwintert heeft in schuurtje of ... . Wel heel leuk deze te zien

Lily-Anne Vereecken

Zo vroeg heb ik de colibrievlinder ook nog nooit gezien . Echte acrobaten om zo ter plaatse te blijven hangen terwijl ze nectar snoepen -  plezant om zien !

Ruben Billiet

Vandaag een 1ste citroenvlinder gestopt in de tuin. Deze zie je ook maar vroeg in het voorjaar

Frankie Wulleman

Citaat van: Ruben Billiet op 17 maart 2016, 20:26:07
Vandaag een 1ste citroenvlinder gestopt in de tuin. Deze zie je ook maar vroeg in het voorjaar

Nu je 't zegt, lang geleden dat ik er nog eens ééntje zag.
Lichtervelde, West-Vlaanderen