Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Wat een mooierds verschijnen er hier toch.Dan is Sempervivum calcareum minder veeleisend denk ik, maar ik mag hem graag.
Deze kloon van Orostachys malacophylla var. aggregata is meer zilverachtig dan groenachtig... wat ik mooi vind.
Citaat van: Thomas Eckert op 6 juli 2024, 09:07:00Deze kloon van Orostachys malacophylla var. aggregata is meer zilverachtig dan groenachtig... wat ik mooi vind.Deze bracht ik mee uit Tsjechie als Orostachys 'Blue Ray ' maar als ik ga surfen op het internet kan ik helemaal niks vinden over deze cultivar Het lijkt me een Orostachys spinosa type . Leunt met zijn rode kleuren aan tegen Orostachys spinosa cv. Brunirossato ?....
Deze bracht ik mee uit Tsjechie als Orostachys 'Blue Ray ' maar als ik ga surfen op het internet kan ik helemaal niks vinden over deze cultivar Het lijkt me een Orostachys spinosa type . Leunt met zijn rode kleuren aan tegen Orostachys spinosa cv. Brunirossato ?....
Ziet er inderdaad uit als een Orostachys spinosa. Een glasplaatje zal wel van doen zijn in de winter?
Ook Echinocereus reichenbachii is een winterharde soort , als ze tenminste droog staan in de winter (vanaf september ! )
Een maand later als vorig jaar maar nu toch weer volop in bloei ...Overwinterde buiten onder een afdak ....
De kleuren bij deze Sempervivum calcareum zijn zeer intens.