Overige houtige gewassen

Gestart door Frankie Wulleman, 3 april 2010, 19:28:53

Vorige topic - Volgende topic

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Luc Scheldeman op  4 mei 2026, 09:03:04Nog een kruipende "boom" is deze Rhamnus pumila. Deze gelijkt wat op R. microcarpa maar de groei is meer gesloten en het blad is duidelijk anders gevormd.
Zeer interessante dwergheesters om toe te passen in de rotstuin Luc . Ik heb hier ook 2 jonge exemplaren en ik denk dat ze beide ook nog van jou komen. Beiden staan hier in de tuf waar ze uiteraard nog trager groeien. Ik ga de namen eens checken. Ik merkte wel dat de slakken ook het blad lusten .. >:(
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Syringia meyeri 'Palibin', geënt op een onderstam, bloeit weer met zijn heerlijk geurende bloemen. Gelukkig een sering die geen vervelende worteluitlopers maakt.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 30 april 2026, 14:22:07De schoonheid van Acers ...2 vormen van Acer shirasawanum.

Zijn ze goed te houden als potplant, Kris?

Frankie Wulleman

Citaat van: Luc Scheldeman op 28 april 2026, 14:38:44Wellicht één van de traagst groeiende, kruipende "bomen" is deze Rhamnus microcarpa. Familie van de wegedoorn (R. cathartica).
Met zijn maximale hoogte van enkele cm. volgt hij de contouren van de rotstuin. De minuscule bloemen in de late lente zijn niet de moeite, maar de zwarte bessen in het najaar des te meer.

Mooi, ik wist niet dat er bessen aan komen.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 30 april 2026, 14:22:07De schoonheid van Acers ...2 vormen van Acer shirasawanum.
Citaat van: Frankie Wulleman op  5 mei 2026, 22:19:21Zijn ze goed te houden als potplant, Kris?
Zeer zeker Frankie . Alleen niet in de brandende zon. En de grond van de potten moet in het seizoen liefst toch altijd een beetje vochtig zijn.Nu in grotere potten en in de schaduw (of alleen ochtendzon ) valt het gieten/sproeien ook goed mee. Ik heb er nu 7 in pot waarvan er 3 nu toch al 10 jaar meegaan. Af en toe wel een keer voeden.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

Citaat van: Kris De Raeymaeker op  6 mei 2026, 10:36:15
Citaat van: Frankie Wulleman op  5 mei 2026, 22:19:21Zijn ze goed te houden als potplant, Kris?
Zeer zeker Frankie . Alleen niet in de brandende zon. En de grond van de potten moet in het seizoen liefst toch altijd een beetje vochtig zijn.Nu in grotere potten en in de schaduw (of alleen ochtendzon ) valt het gieten/sproeien ook goed mee. Ik heb er nu 7 in pot waarvan er 3 nu toch al 10 jaar meegaan. Af en toe wel een keer voeden.

Welke voeding geef je dan, Kris?

Herman Mylemans

Acer palmatum 'Garnet'

Choysia 'Aztec Pearl'

Cornus kousa 'Girard's Dwarf'

Viburnum plicatum 'Watanabe'
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Herman Mylemans

Cornus Venus ® Rutgersensis KN 30-8 Kruising tussen Cornus kousa en Cornus nuttallii ontstaan bij The State University of New Jersey (Rutgers). De schutbladeren worden heel groot en volledig wit tijdens het groeien.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be