Auteur Topic: Dactylorhiza  (gelezen 37426 keer)

Lily-Anne Vereecken

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dactylorhiza
« Reactie #360 Gepost op: 5 juni 2019, 08:04:31 »
 :o --6 --6 ((3Prachtig om zien Danny! Bedankt dat we even mogen mee genieten van jouw Dactylorhiza's!
Kan je een beetje zaad van. De D. Foliosa meebrengen naar volgende vergadering? Ik ben deze soort volledig kwijt en zou ze willen proberen zaaien .

Luc Gilgemyn

• Algemene moderator
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • Channel Hopper
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
« Reactie #361 Gepost op: 5 juni 2019, 09:28:02 »
Merci voor de complimenten ....

Ik heb hier in de tuin blijkbaar de nodige schimmels die het toelaat deze planten in leven te houden .
Ik heb ook al spontane zaailingen van maculata en vooral fuchsii mogen verwelkomen .
Inderdaad Kris , D.maderensis is een synoniem , het is eigenlijk D.foliosa . ( De veelbladige orchis ) .
Moeilijk te zeggen of het een echte is maar lijkt er in ieder geval goed op ?
Ik lees hier in Landwehr : komt voor in moerassen en vochtige plaatsen in lichte bossen .

Het wordt stilaan een indrukwekkende verzameling daar in het Ieperse, Danny !  ((3
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny Bonnez

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • Bulbs & Alpines
« Reactie #362 Gepost op: 5 juni 2019, 20:12:44 »
:o --6 --6 ((3Prachtig om zien Danny! Bedankt dat we even mogen mee genieten van jouw Dactylorhiza's!
Kan je een beetje zaad van. De D. Foliosa meebrengen naar volgende vergadering? Ik ben deze soort volledig kwijt en zou ze willen proberen zaaien .

Ja hoor , geen probleem . Ik breng wat zaad mee Lily-Anne !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

• Rotsplantenfanaat
  • Superposter
  • Bulbs & Alpines
« Reactie #363 Gepost op: 5 juni 2019, 20:25:38 »
Merci voor de complimenten ....

Ik heb hier in de tuin blijkbaar de nodige schimmels die het toelaat deze planten in leven te houden .
Ik heb ook al spontane zaailingen van maculata en vooral fuchsii mogen verwelkomen .
Inderdaad Kris , D.maderensis is een synoniem , het is eigenlijk D.foliosa . ( De veelbladige orchis ) .
Moeilijk te zeggen of het een echte is maar lijkt er in ieder geval goed op ?
Ik lees hier in Landwehr : komt voor in moerassen en vochtige plaatsen in lichte bossen .

Het wordt stilaan een indrukwekkende verzameling daar in het Ieperse, Danny !  ((3

Ik probeer zoveel mogelijk Dactylorhiza planten te verzamelen Luc . Dit geslacht doet het hier niet
slecht . Ik probeer me meer en meer te concentreren op geslachten die ik over kan houden ......

Ieper , West-Vlaanderen