1/Pediocactus paradinei
2/ Pediocactus knowltonii , een echte dwergsoort ...
Ik had ze nog niet getoond in volle bloei ....

Mooi Kris!
Hier staat Escobaria chihuahuensis in de schaal nu in bloei, deze had vorig seizoen nog geen bloei.

Verder had succalenta afdeling Westland afgelopen zaterdag open dag bij een aantal hobbykwekers.
Ik ben zaterdagmiddag even bij de kas van Aad Vijverberg langs gegaan.
Zeker niet alle soorten zijn winterhard maar ik wil ze toch gaan houden in de onverwarmde kas.
Op de achterste rij van links naar rechts:"
- Acanthocalycium klimpelianum, een witbloeiende Acanthocalycium
- Een geel bloeiende Echinopsis hybride, misschien wel de enige hybride die in zijn kas te vinden was

- Rechtsachter een Echinocereus zonder naam, in de kas stond hij in bloei. Ik verwacht ( en hoop) dat het Echinocereus reichenbachii is.
Onderdaan heb ik een foto van de plant hoe ik hem in de kas aantrof toegevoegd.
De middelste rij van links naar rechts:
- Lobivia winteriana (of is het nu Echinopsis backebergii, een boel naamswijzigingen in de cactuswereld...)
- Daarnaast 2x Neochilenia echinus, hierbij worden temperaturen onder het vriespunt afgeraden maar ik vond de planten en bloei erg mooi dus heb ze toch meegenomen.
- Helemaal rechts een Echinocereus dasyacanthus, de bedoorning wijkt echter wel erg af van de afbeeldingen die ik op google vind, dus ik ben benieuwd of het klopt. Edit: het is dus zeer waarschijnlijk Echinocereus dasyacanthus var. rectispinus.
De voorste rij:
- Lobivia saltensis var. pseudocachensis (maar dat is nu Chamaecereus saltensis ?)
- Escobaria sneedi
- en rechts een stek die van de Echinocereus rechtsachter in de pot zat, de stek was al droog en begon al te wortelen dus deze heb ik in een eigen potje gezet.

Het wordt tijd voor een 3e cactusschaal