Dank aan iedereen voor de leuke reacties !
@ Gerrit , het lijkt wel enigzins anders op de foto maar er is naar gestreefd om geen (in het slechtste geval zo min mogelijk)water uit de vijver over te hevelen.
De overgang van vijver naar rotstuin is wel uitgevoerd in dezelfde tufsteen maar ze zijn van mekaar gescheiden om te vermijden dat de vijver wordt opgezogen...
Dit was niet gemakkelijk en vereist nog af en toe wat corrigerende maatregelen....
Wat betreft water geven ,in principe is er geen probleem meer voor planten die er al langer instaan (grosso modo vanaf het tweede jaar).
Er is 1 probleem dat ik zelf heb veroorzaakt...Ik heb redelijk veel gaten geboord die ik alleen reserveer voor de bijzondere , moeilijke en heel compacte planten. Dit houd tevens in dat ik al die gaten onmogelijk in 1 jaar (zelfs niet in 5 jaar)beplant krijg . Dus maw ieder jaar staan er dus wel nieuwe en jonge plantjes tussen en ben ik dus verplicht om toch ook regelmatig te sproeien. Nu zo extreem als nu, dat dit al volop moet gebeuren vanaf april , is het nooit eerder geweest hier !