Auteur Topic: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014  (gelezen 3211 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Gepost op: 3 september 2014, 08:50:05 »
Rotsplantenforum nr 39 van september 2014 lag gisteren in de bus... weer tonnen leesvoer... sneeuwklokjes op de voorpagina in september... het is eens iets anders  ;D ;D

Laat hier desgevallend de commentaren, vragen bij één of ander artikel maar verschijnen !
« Laatst bewerkt op: 3 september 2014, 09:59:21 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #1 Gepost op: 3 september 2014, 19:25:30 »
Rotsplantenforum nr 39 van september 2014 lag gisteren in de bus... weer tonnen leesvoer... sneeuwklokjes op de voorpagina in september... het is eens iets anders  ;D ;D

Ik voelde het gelijk vriezen tot in mijn tenen Luc.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #2 Gepost op: 3 september 2014, 21:46:51 »
Tja, bloeiende sneeuwklokjes...wedden dat binnen hier en enkele weken de eerste alweer opduiken...reginae-olgae, natuurlijk.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #3 Gepost op: 3 september 2014, 21:54:09 »
En over sneeuwklokjes gesproken...prachtig toch om te lezen hoe gepassioneerd een liefhebber kan bezig zijn met zijn planten. Vooral hoe hij de planten in het wild heeft bestudeerd en de bodemomstandigheden heeft onderzocht vind ik toch wel opmerkelijk. Een dikke duim  ((14 voor Stefan.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #4 Gepost op: 4 september 2014, 00:23:07 »
Een artikel van Stefan?
Ik zal hem morgen wel in de bus krijgen. Ik verheug me er op!

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #5 Gepost op: 4 september 2014, 19:48:34 »
Het Rotsplantenforum is ook hier gearriveerd.

Na de humoristische proloog van Frankie volgde tot slot de epiloog van Kris. Dat was een stuk minder vrolijk. Na 6 jaar voorzitterschap legt hij zijn functie van neer. Oei, dat was onverwacht en spijtig. Maar het goede nieuws is toch dat gedurende zijn periode de vereniging nieuw elan heeft gekregen. Klein in getal, maar groot in kwaliteit. En dat zal zeker mede zijn verdienste zijn. Verdraaide jammer, maar begrijpelijk. Er zijn denk ik genoeg capabele mensen, die het stokje kunnen overnemen.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #6 Gepost op: 4 september 2014, 19:58:21 »
Bedankt Gerrit vanwege de lovende woorden en de appreciatie.
Er is een tijd van komen en van gaan en de tijd van gaan is gekomen. Maar er zijn in onze sterke kern inderdaad genoeg straffe gasten die het verder kunnen zetten.
De voorzitter is immers degene die niet zoveel doet. Hij is degene die best is in delegeren  ))2
Maar het was al die tijd met veel plezier en mijn hart blijft bij deze schitterende vereniging.
Voor mij is inderdaad kwaliteit belangrijker dan kwantiteit maar groei mag uiteraard nog.     
« Laatst bewerkt op: 4 september 2014, 20:03:24 door Kris De Raeymaeker »
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Ruben Billiet

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1903
  • Geslacht: Man
  • bulbs and perennials
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #7 Gepost op: 4 september 2014, 20:36:32 »
Ik ben nog niet zo heel lang lid van de VRV maar geniet er met volle teugen van.
Ik begrijp je keuze dat je een stap opzij plaatst als voorzitter maar hoop ten volle je nog frequent te spreken op de bijeenkomsten, het forum en dergelijke!
Een welgemeende DANK U WEL!!

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #8 Gepost op: 4 september 2014, 21:01:16 »
Ik ben nog niet zo heel lang lid van de VRV maar geniet er met volle teugen van.
Ik begrijp je keuze dat je een stap opzij plaatst als voorzitter maar hoop ten volle je nog frequent te spreken op de bijeenkomsten, het forum en dergelijke!
Een welgemeende DANK U WEL!!

Bedankt Ruben , dat zal niet mankeren hoor. Ik hoop me als gewoon lid nog lang onder de menigte te kunnen begeven.
Ik hoop wat meer tijd te hebben voor het schrijven van artikels en wil ook graag verder lezingen maken.
Ik heb alleszins niet de bedoeling om van de aardbodem te verdwijnen. De bijeenkomsten liggen me nauw aan het hart , die blijvende contacten met jullie allen maken deel uit van mijn hobby en mijn plezier aan die hobby.
Er zijn planten maar ook vooral de mensen achter die planten !
« Laatst bewerkt op: 4 september 2014, 21:03:02 door Kris De Raeymaeker »
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #9 Gepost op: 4 september 2014, 21:57:43 »
Het Rotsplantenforum is ook hier gearriveerd.

Na de humoristische proloog van Frankie volgde tot slot de epiloog van Kris. Dat was een stuk minder vrolijk. Na 6 jaar voorzitterschap legt hij zijn functie van neer. Oei, dat was onverwacht en spijtig. Maar het goede nieuws is toch dat gedurende zijn periode de vereniging nieuw elan heeft gekregen. Klein in getal, maar groot in kwaliteit. En dat zal zeker mede zijn verdienste zijn. Verdraaide jammer, maar begrijpelijk. Er zijn denk ik genoeg capabele mensen, die het stokje kunnen overnemen.

oeps , voor mij ook inderdaad onverwacht en spijtig ! Heel jammer maar ik heb er wel begrip voor ....
Blij te horen dat je nog "actief " lid blijft , op het forum , op de lezingdagen en in het tijdschrift !
Ik heb de voorbije jaren al zoveel bijgeleerd in de hobby , dankzij de VRV .....
Ik heb nog nooit zoveel plezier beleefd in de hobby als de voorbije jaren , dankzij de VRV....
Alvast bedankt Kris voor deze schitterende vereniging in goede banen te leiden , de afgelopen 6 jaar !  ((4
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #10 Gepost op: 4 september 2014, 22:14:06 »
oeps , voor mij ook inderdaad onverwacht en spijtig ! Heel jammer maar ik heb er wel begrip voor ....
Blij te horen dat je nog "actief " lid blijft , op het forum , op de lezingdagen en in het tijdschrift !
Ik heb de voorbije jaren al zoveel bijgeleerd in de hobby , dankzij de VRV .....
Ik heb nog nooit zoveel plezier beleefd in de hobby als de voorbije jaren , dankzij de VRV....
Alvast bedankt Kris voor deze schitterende vereniging in goede banen te leiden , de afgelopen 6 jaar !  ((4

 ((4 -((1
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Jan Fouquaert

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4027
  • Geslacht: Man
  • Leiomerus
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #11 Gepost op: 5 september 2014, 12:33:33 »
Zo, de Kris gaat de fakkel doorgeven ... spijtig, waar vindt men nog zo een voorzittende mens ?
Enfin, ik begrijp dat wel, de boog kan niet altijd gespannen zijn ! Danke schön, Kris !

Indeed, mooie artikels van tegenwoordig in het Rotsplantforum tijdschrift. Vooral dat van Frankie in Wallis kon mij bekoren.
Deed mij denken aan mijn eerste reis ooit in de bergen.
Ik leg dat boekje steeds op het toilet, daar zit je rustig en het is tenslotte wat handiger dan de krant.  :o

Ach, ik zal ook nog wel eens een artikel neerpennen, ik heb 'stof' genoeg momenteel. Dan moet ik wel een paar zaken van onder het stof halen.  ;D
We zien wel, zei de blinde ....

www.rots-plant.be  -  website over juwelen

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2631
  • Geslacht: Man
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #12 Gepost op: 5 september 2014, 15:39:50 »
Soms moet je beslissingen nemen met weemoed Kris,dit is daar een van.
Je neemt op een waardige wijze afscheid van het bestuur.
Samen met anderen heb jij de VRV op de kaart gezet,waar je erg trots op mag zijn vindt ik.
Gelukkig val je volgens mij niet in een zwart gat,en blijf je op een  andere wijze betrokken bij onze fantastische hobby.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #13 Gepost op: 5 september 2014, 18:49:44 »
Tjah.... ik denk dat ik mede namens mijn collega bestuursleden Freddy, Franky, Johan en Wim gerust mag schrijven dat wij met zijn allen betreuren dat de Kris er het voorzitters bijltje bij neer legt... we hebben met zijn allen geprobeerd hem tot andere gedachten te brengen, we hebben echter jammerlijk gefaald.   :(
We zijn het onszelf en Kris dan ook verplicht om begrip en respect op te brengen voor zijn beslissing in de wetenschap dat hij de VRV allerminst in de steek laat.
Rest ons nu nog de taak een waardige opvolger te vinden !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Rotsplantenforum nr 39 van september 2014
« Reactie #14 Gepost op: 5 september 2014, 19:55:14 »
Danke schön, Kris !

Graag gedaan Jan. Dank je wel . 

Zo, de Kris gaat de fakkel doorgeven ... spijtig, waar vindt men nog zo een voorzittende mens ?

Die moeten nog wel te vinden zijn hoor Jan.... Een voorzitter is eigenlijk niet meer dan iemand die er altijd achter zit. (achter de anderen)  Maar hij moet er ook wel achter staan. Alhoewel hij ook wel regelmatig van voor staat. En ook al zit het niet mee dan nog staat hij er altijd achter om de boel voor te zitten .   
Zo zie je maar dat het profiel van een voorzitter  -als het wat meezit en de rest staat er achter - wel te vinden is. Men zal er wel moeten achter zitten ....Neen genoeg nu  :-X
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "