Auteur Topic: weekje sulden am Ortler  (gelezen 33431 keer)

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #105 Gepost op: 24 juli 2013, 21:50:58 »
Dan ga ik niet verder met namen, want het determineren thuis is ook leuk werk.

Een ding: nummer 302, zou Saxifraga diapensioides kunnen zijn. Geen caesia waarvan de blaadjes plat liggen. Bij diapensioides staan de blaadjes omhoog en heb je vrij losse rozetten die een kussentje vormen. Bijzonder volgens mij. Misschien kunnen de saxen-jongens er naar kijken. B,G,J en H en F.

Bedankt voor het posten, veel herkenning als je er ook bent geweest en Androsace alpina was de topper.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2013, 22:54:20 door Gerrit Eijkelenboom »

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #106 Gepost op: 24 juli 2013, 22:05:48 »
 --6 sorry Luc de hutte vergeten?? ))2 ik zet ze hier onder ik heb ook 2x een alpenmarmot kunnen trekken deze zie je ook hier en voor het goed te maken met Luc ook nog een rhododendron

 ((13
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2013, 22:11:36 door Hugo Van Woensel »

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #107 Gepost op: 24 juli 2013, 22:17:37 »
Dan ga ik niet verder met namen, want het determineren thuis is ook leuk werk.

Een ding: nummer 302, zou Saxifraga diapensioides kunnen zijn. Geen caesia waarvan de blaadjes plat liggen. Bij diapensioides staan de blaadjes omhoog en heb je vrij losse rozetten die een kussentje vormen. Bijzonder volgens mij. Misschien kunnen de saxen-jongens er naar kijken. BGJ.

Bedankt voor het posten, veel herkenning als je er ook bent geweest en Androsace alpina was de topper.

Gerrit je moet je vooral niet inhouden hoor!! ))8 ))8 ))8 uw deskundigheid wordt van harte geapprecieerd  ((3 ((3 ((3 -6( ((4 ((13 ((13

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #108 Gepost op: 24 juli 2013, 23:08:24 »
Bedankt voor je verslag Hugo .Het lijkt me de moeite om eens naar ginder te gaan om die planten eens live te kunnen zien!
Ik vraag me wel af of de flora ook zo uitbundig is half juni ? Of zou er dan nog veel onder de sneeuw zitten?
wij gaan meestal rond die tijd op vakantie.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #109 Gepost op: 25 juli 2013, 14:30:25 »
--6 sorry Luc de hutte vergeten?? ))2 ik zet ze hier onder ik heb ook 2x een alpenmarmot kunnen trekken deze zie je ook hier en voor het goed te maken met Luc ook nog een rhododendron

 ((13

Net op tijd Hugo !  Ik begon al ongeduldig te worden !  ((4
De emmers zweet die ik daar gelaten heb om er te komen staan mij nog levendig voor de geest !  ;D
Het beeld van de rhododendron is overigens "top", Hugo !!  Schitterend !

Voor wat de flora half juni betreft, Lily-Anne, dat zal dan pas in de vallei beginnen vrees ik.  Sulden ligt vrij hoog (1844 m) en de lente komt er maar laat op gang...hogerop zoals o.a. bij die Düsseldorfer Hütte zal er dan zeker nog te veel sneeuw liggen vrees ik.  Het is trouwens een zeer sneeuwrijk gebied !
De omgeving is echter prachtig !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #110 Gepost op: 25 juli 2013, 18:49:46 »
Bedankt voor de prachtige reportage Hugo.

Eduard Troch

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 598
  • Geslacht: Man
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #111 Gepost op: 25 juli 2013, 19:58:37 »
Heb hier veel van genoten Hugo.
Knappe reportage ! Ganz toll.
Hingene, prov. Antwerpen (B)

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #112 Gepost op: 25 juli 2013, 21:27:22 »
Heb hier veel van genoten Hugo.
Knappe reportage ! Ganz toll.

Idem dito ! Ondanks de hitte en het feit dat ik veel buiten was .....en veel werk had met gieten , sproeien ....heb ik aandachtig gevolgd . Knap werk Hugo ! 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #113 Gepost op: 25 juli 2013, 21:30:18 »
--6 sorry Luc de hutte vergeten?? ))2 ik zet ze hier onder ik heb ook 2x een alpenmarmot kunnen trekken deze zie je ook hier en voor het goed te maken met Luc ook nog een rhododendron
 ((13

Een plaatje die Rhodo ! Ideaal voor postkaarten , kalenders , fotowedstrijden , covers van tijdschriften ........Schitterend Hugo !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #114 Gepost op: 1 augustus 2013, 18:46:23 »
 ((12
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #115 Gepost op: 7 augustus 2013, 21:42:30 »
Heb net deze prachtige reportage eens rustig bekeken Hugo . ( ben de laatste 4 weken amper thuis geweest )
Heel tof is dat , deze reisverslagen bekijken ! Deze bestemming ligt midden in het Nationaal Park Stelvio zie ik , lijkt me een
schitterende locatie ! Een zeer grote verscheidenheid aan planten heb je daar gezien , verschillende van deze planten heb
ik onlangs ook mogen bewonderen in de Alpen en Pyreneeën . Op iedere tocht kom je ook andere planten tegen ........
Bedankt om deze prachtige beelden met ons te delen , heb er in ieder geval van genoten ! ((14 ((12 ((12 ((12
Ieper , West-Vlaanderen

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #116 Gepost op: 11 augustus 2013, 21:53:43 »
Een plaatje die Rhodo ! Ideaal voor postkaarten , kalenders , fotowedstrijden , covers van tijdschriften ........Schitterend Hugo !
[/quote]

Bedankt Kris, af en toe heb ik ook eens geluk bij het nemen van een foto. Ik heb het al eerder gezegd, meestal ben ik al blij als ze goed scherp zijn! En als je denkt dat je hem kan gebruiken mag je hem hebben hoor!

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #117 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:05:53 »
Heb net deze prachtige reportage eens rustig bekeken Hugo . ( ben de laatste 4 weken amper thuis geweest )
Heel tof is dat , deze reisverslagen bekijken ! Deze bestemming ligt midden in het Nationaal Park Stelvio zie ik , lijkt me een
schitterende locatie ! Een zeer grote verscheidenheid aan planten heb je daar gezien , verschillende van deze planten heb
ik onlangs ook mogen bewonderen in de Alpen en Pyreneeën . Op iedere tocht kom je ook andere planten tegen ........
Bedankt om deze prachtige beelden met ons te delen , heb er in ieder geval van genoten ! ((14 ((12 ((12 ((12

Ik vond het ook één van de mooiere plaatsen waar ik al geweest ben Danny, en veel variatie in zowel planten als het landschap en alles is berijkbaar van uit het dorp zelf zonder dat je met de auto weg moet, een pasje van 48 euro pp voor 6 dagen drie verschillende kabelliften te gebruiken!

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:weekje sulden am Ortler
« Reactie #118 Gepost op: 11 augustus 2013, 22:24:18 »
Bedankt Kris, af en toe heb ik ook eens geluk bij het nemen van een foto. Ik heb het al eerder gezegd, meestal ben ik al blij als ze goed scherp zijn! En als je denkt dat je hem kan gebruiken mag je hem hebben hoor!

Ik denk wel dat ie de VRV nog kan van dienst zijn op één of andere manier ...... ;)
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "