Auteur Topic: Rondje zuid zwitserland  (gelezen 16321 keer)

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #15 Gepost op: 24 januari 2013, 15:07:40 »
Ik denk dat Gert dit gewoon niet leest. Misschien moeten de moderators van dit forum hem sommeren dit te doen.  ;D

 -5(  De "moderator" kan alleen met hoop in het hart en verlangen in de blik uitkijken naar de foto's van Gert, Gerrit... "sommeren" lijkt mij er net iets over.  -2((   -2(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #16 Gepost op: 24 januari 2013, 15:41:53 »
Late bloeiers op 6 Augustus, Gert

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #17 Gepost op: 24 januari 2013, 19:49:09 »
Ik heb hem een persoonlijke email gestuurd, misschien dat hij dan wakker wordt ))4.

Maggi Young

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Vrouw
  • Friends and flowers - what could be better?
    • Scottish Rock Garden Club
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #18 Gepost op: 24 januari 2013, 20:22:35 »
Ik ben inhalen met deze pagina's -   ;D :)
Aberdeen, North East Scotland, UK.


http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2013, 21:07:10 »
Ja, daar istie weer, ja als er zo over gesproken je gesproken wordt dan...............
Ik ga binnenkort weer foto's resizen, een van mijn minst favoriete bezigheden overigens, en dan zal ik mijn Zwitsers reisverhaal vervolgen.
Ik was wel met de mooiste foto's begonnen trouwens, maar nog wel een paar mooie plantjes gevonden.
Dus binnenkort in dit theater.......

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2013, 21:11:44 »
Gert foto,s nog niet gevonden?
Gr. Lily-Anne
Vroeger kon je nog zeggen, dat je het rolletje kwijt was, maar daar trappen we niet meer in, Gert.....

Hey Gerard, ik heb net mijn laptop weer gevonden, maar nu de fotobestanden van Zwitserland nog........

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #21 Gepost op: 25 januari 2013, 01:17:26 »
Hallo Bart, terug op aarde? Wakker geworden uit een winterslaap zeker in het onbereikbare verre, ingesneeuwde en woeste Dronten. --8 --8
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2013, 01:30:23 door Gerrit Eijkelenboom »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #22 Gepost op: 25 januari 2013, 08:40:45 »
Zo zie je maar Gert, de tol van de roem kan zwaar om dragen zijn....  :P ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Danny De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 793
  • Geslacht: Man
  • Grote bewondering voor kleine plantjes
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #23 Gepost op: 26 januari 2013, 00:42:42 »
Gert foto,s nog niet gevonden?
Gr. Lily-Anne
Vroeger kon je nog zeggen, dat je het rolletje kwijt was, maar daar trappen we niet meer in, Gert.....

Hey Gerard, ik heb net mijn laptop weer gevonden, maar nu de fotobestanden van Zwitserland nog........

Gert,
Laat je vooral niet gek maken.
We zien ten gepaste tijde je vervolgverhaal wel passeren.
Alhoewel ik wel moet toegeven dat ik eveneens wel nieuwsgierig ben (ik lijk wel een vrouw).
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #24 Gepost op: 26 januari 2013, 09:07:08 »
Hallo Bart, terug op aarde? Wakker geworden uit een winterslaap zeker in het onbereikbare verre, ingesneeuwde en woeste Dronten. --8 --8

Hey Gerrit, Bart (Moerland) is die Saxifraga kwekert uit Nijverdal, daar ben ik geboren als Gert Hoek.

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #25 Gepost op: 26 januari 2013, 09:09:08 »
Gert foto,s nog niet gevonden?
Gr. Lily-Anne
Vroeger kon je nog zeggen, dat je het rolletje kwijt was, maar daar trappen we niet meer in, Gert.....

Hey Gerard, ik heb net mijn laptop weer gevonden, maar nu de fotobestanden van Zwitserland nog........

Gert,
Laat je vooral niet gek maken.
We zien ten gepaste tijde je vervolgverhaal wel passeren.
Alhoewel ik wel moet toegeven dat ik eveneens wel nieuwsgierig ben (ik lijk wel een vrouw).


Ja Danny dat kun je nu wel zeggen........maar als ze dreigen met royeren, sommeren, boycotten ed. dus het volgende mailtje is de aftrap van het reisverhaal.

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #26 Gepost op: 26 januari 2013, 09:48:25 »
Vorig jaar zomervakantie verbleven we de laatste week aan het Lago di Mergozzo, een klein meertje bij het veel bekendere Lago Maggiore. Dit gebied ligt in Italie en het grenst aan het Zwitserse Wallis. We waren als eens eerder in deze buurt geweest, wij vinden het er prachtig en het is een prima uitvalsbasis naar de bergen. De vorige keer hebben we oa de Monte Moro (bijna 3000 meter) en de Zwitserse Aletschgletscher bezocht. Beide een retourtje met de kabelbaan.
We hebben destijds ook een poging gedaan om de Kaltwasserpass-wandeling vanaf de Simplonpass te lopen maar dat is toen niet gelukt om helemaal boven te komen, de kinderen waren nog net te klein en het was er toen erg koud.
Dus vandaar vorig jaar een nieuwe poging, vanaf onze camping kon ik richting Zwitserland kijken. En als het er dan onbewolkt uitziet, dan is het spullen pakken en rijden. Het is 5 kwartier tot ander-half uur rijden van de  camping naar de Simplonpass, afhankelijk van hoe druk het bij de grensovergang is en hoe strak de Zwitsers controleren.
De camping ligt niet te ver van de snelweg en via Domodossola rij je naar de Zwitserse grens, na deze kleine grensovergang toer je door een prachtige omgeving naar de Simplon pass.
1) Een print Google maps) van de route van Verbania naar de Simplonpass.
2) Boven op de Simplonpass aan de linkerkant (als je van Italie komt) eerst even het restaurant in voor een kop koffie of warme chocolademelk.
3) En dan heb je al uitzicht op het gebied waar je gaat wandelen, je ziet het liggen achter het Simplon Hospiz.

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #27 Gepost op: 26 januari 2013, 10:11:59 »
Een van de doelen was om Eritrichium nanum te vinden, maar het was 3 augustus 2012 toen we deze poging waagden. Luuk Vermeer was er een week of 5 daaarvoor geweest en hij gaf aan heel veel Eritrichiums te hebben gevonden. Ik hoopte dat ik er dus 5 weken later ook wat zou vinden, maar vol goede moed de auto bij het Hospiz gezet, goed aangekleed en proviand mee de wandeling gestart. Ik gebruik een paar wandelstokken omdat mijn knieen niet meer in zo'n hele goede staat zijn, dus vooral met het afdalen zijn een paar van die hulpjes makkelijk.
1) Een bovenaanzicht van google maps, de wandeling begint bij het kruisje bij het Hospiz en je loopt volgens mij ongeveer deze route. Deze foto is op een ander moment gemaakt want wij konden echt niet verder omdat er veel sneeuw lag en konden dus niet bij het bergmeertje (donkere vlek boven kruisje) komen.
Iets verder dan het meertje is ook nog een berghut waar je kan overnachten.
2) Achter het Hospiz begint het met stalletjes en boerderijtjes en weilanden. In deze weilanden staan ook mooie planten, maar dat was allemaal al over toen wij er waren. Maar af en toe achterom kijken geeft ook al mooie beelden

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #28 Gepost op: 26 januari 2013, 10:24:13 »
Maar op een gegeven moment ben je de weilanden voorbij en zie je toch al interessante planten staan:
1) Senecio incanus
2) Campanula barbata
3) Gentiana utriculosa

Gert Hoek

  • Dronten, Flevoland
  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1058
  • Geslacht: Man
  • grows alpines below sealevel
Re:Rondje zuid zwitserland
« Reactie #29 Gepost op: 26 januari 2013, 12:15:39 »
1) Op een bepaald moment kom je bij stroompjes waar je droog moet zien te komen door van steen naar steen te springen.
2) Het volgende stroompje is zo breed dat er een plank is gelegd om naar de overzijde te komen, soms met een kabel waar je aan vast kan houden, maar soms ook niet.
3) Naast deze stroompjes groeit vaak Saxifraga aizoides.