Auteur Topic: boek LOST TULIPS  (gelezen 10581 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
boek LOST TULIPS
« Gepost op: 21 november 2011, 21:37:20 »
Nou nog een Kerst- of Sinterklaas tip:

Ik ontving een alleraardigst fotoboekje met ruim 100 kleurenfoto's van vergeten tulpenrassen. Of zoals de samensteller het zelf schrijft:  Het boek LOST TULIPS is een fotoboek over de grootste tulpen collectie ter wereld van mijn vader Kees Breed. Zijn hele leven verzamelde hij bijzondere zeldzame en oude tulpen. Er staat o.a. een foto in van de tulp 'Zomerschoon', welke ongeveer in 1620 werd geïntroduceerd. Deze tulp is mogelijk nog in handen geweest van Carolus Clusius en heeft in ieder geval de tulpomania nog meegemaakt.

De houder van deze verzameling heeft sinds de jaren 50, ongeveer 1900 soorten bijeengebracht. Het boekje kost 19,= Euro en is te bestellen via een email naar info@tulippictures.eu.  

Voor meer infromatie kijk op http://www.tulippictures.eu/LOST+TULIPS/?

1. 'Zomerschoon' uit 1620
2. Kees Breed, temidden van zijn verzameling
« Laatst bewerkt op: 21 november 2011, 21:40:16 door Cor van Kapel »

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2011, 22:39:46 »
Cor, wat een gouden tip! Ik heb het gelijk besteld. De foto's zien er prachtig uit! En wat heeft hij zijn vader mooi op de foto gezet tussen de tulpenvelden. Erg mooi.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Maggi Young

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 187
  • Geslacht: Vrouw
  • Friends and flowers - what could be better?
    • Scottish Rock Garden Club
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #2 Gepost op: 22 november 2011, 13:21:33 »
Thank you, Cor, for the information of this book.
In the SRGC we know and respect Kees Breed very much for his "Connoisseur Collection" since Luit  van Delft has  shown so much to us over time, when not everyone has the chance to see the wonderful collection in person.
Mr Breed has also joined with Luit to allow some of his collection to be brought to Scotland, for which we are most grateful.

There will be many who will be most interested in this book.... I will share the information with the Scottish Forum!

Kind regards,

Maggi Young.
Aberdeen, North East Scotland, UK.


http://www.srgc.net/forum/index.php?action=forum

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #3 Gepost op: 23 november 2011, 22:47:41 »
Vandaag kreeg ik het bestelde boek "Lost Tulips" in de bus. Het ziet er erg fraai uit. Met een mooi voorwoord van Frans Roozen (bekend van het IBC) en een inleiding van Eric Breed. Verder vertellen de prachtige foto's het verhaal van de passie van Kees Breed. Met de aanschaf van dit boek steun je ook nog eens de instandhouding van deze prachtige collectie. De weinige tekst is in het engels, maar dit is niet storend, want het is in de eerste plaats een fotoboek.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Luit van Delft

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #4 Gepost op: 23 november 2011, 23:40:17 »
Omdat een aantal mensen op dit Forum nog nooit op het Schotse Forum de pagina's van de "Connoisseur Collection hebben bekeken en dus niet weten wat ermee bedoeld wordt lijkt het me aardig om hier een paar overzichts foto's te tonen van deze unieke verzameling.
Zo is goed te zien hoeveel etiketten er op zo'n veld staan, de bedden zijn ca. 150 meter lang!
Ik woon er vlak bij en heb nogal wat plaatjes gemaakt daar.
Als er interesse is kan ik ook nog wel wat tonen van bijna verloren gegane Tulipa soorten?
Luit van Delft, in het bloeiend hart van de Bollenstreek.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #5 Gepost op: 24 november 2011, 08:57:30 »
Het ziet er inderdaad een heel uniek boek uit....zoals Cor al zei, perfect als kerstcadeau  :D

Luit,

je "Connoisseur Collection" reportage is één van de beste en interessantste topics op het Schotse forum. Voor degene die deze reportage niet kennen; hier is de link: http://www.srgc.org.uk/forum/index.php?topic=1331.0

Als je wat foto's van "met uitsterven bedreigde" Tulipa's hebt....dan zijn we (wel, ik toch tenminste ;)) zeker geïnteresseerd als je deze hier wilt tonen.
« Laatst bewerkt op: 24 november 2011, 09:59:56 door Wim Boens »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #6 Gepost op: 24 november 2011, 09:01:03 »
Als je die foto's bekijkt word je er stil van, Luit !  Wat een indrukwekkende rijen !

Hoeft het gezegd dat we hier ook nog graag meer van jouw plaatjes over die unieke collectie zien verschijnen !!  ((13
Harelbeke-West-Vlaanderen

Luit van Delft

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #7 Gepost op: 24 november 2011, 12:45:23 »

Luit,

je "Connoisseur Collection" reportage is één van de beste en interessantste topics op het Schotse forum.
Tsssssss...  ((1 ((1
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat overdrijven op dit Forum niet nodig is  ((15 ))5
Luit van Delft, in het bloeiend hart van de Bollenstreek.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #8 Gepost op: 24 november 2011, 13:04:37 »

Luit,

je "Connoisseur Collection" reportage is één van de beste en interessantste topics op het Schotse forum.
Tsssssss...  ((1 ((1
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat overdrijven op dit Forum niet nodig is  ((15 ))5

 ;D ;D

Ik ben niet de enige die er zo over denkt.
Hij staat bij de Schotten onder het volgende onderverdeling: Memorable Topics – Threads and posts that are just too good to lose samen met nog een tiental andere bewonderenswaardige topics  :D

Luit van Delft

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #9 Gepost op: 24 november 2011, 13:07:27 »
Hier alvast een paar oudere tulpen soorten. De keuze valt niet mee want ik heb al meer dan 2000 verschillende foto's in die Collectie gemaakt.

Luit van Delft, in het bloeiend hart van de Bollenstreek.

Luit van Delft

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #10 Gepost op: 24 november 2011, 13:12:06 »
 ((4 Wim, en nu maar hopen dat ikzelf niet al te spoedig tot de memorabelen ga behoren  ))7 ))7 ))7
Luit van Delft, in het bloeiend hart van de Bollenstreek.

Gerrit Roest

  • Rotsplantfanaat
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1377
  • Geslacht: Man
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #11 Gepost op: 24 november 2011, 13:27:45 »
Luit, let wel dat het meer aan de Connoiseur (expert) ligt dan aan de fotograaf dat deze serie zo briljant is.
Wat mij betreft mag je dus rustig weer in je schoenen plaatsnemen en achter je pc. blijven zitten.
Daarbij is er veel meer te zien dan alleen tulpen en ik vraag me nu al af hoe in Godsnaam houdt hij al die naamkaartjes bij de juiste soort.
Gerrit Roest
Reusel, Noord-Brabant, Nederland

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #12 Gepost op: 24 november 2011, 17:18:31 »
Prachtige foto's, Luit. Nadat ik het boek " Lost Tulips"  had ontvangen en na alle reacties op dit forum ( en het schotse forum) legde ik pas de link tussen jouw 'Connaisseur Collection' en Kees Breed. Dat had weer tot gevolg, dat ik de hele topic opnieuw heb gelezen en bekeken. Wat me een heel aangename middag bezorgde. Bedankt!! ((14
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #13 Gepost op: 24 november 2011, 18:19:31 »
((4 Wim, en nu maar hopen dat ikzelf niet al te spoedig tot de memorabelen ga behoren  ))7 ))7 ))7

 :D Je bent nog zo geestdriftig als een twintiger en je hebt al een memorabel topic, dat kan niet iedereen zeggen hoor  ;) ;)

Heel leuke tulpen. Ik vind vooral de vorm van T. 'Eclipse' heel mooi, wel een redelijk oude cultivar zo te zien (van voor 1913)

Luit van Delft

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Man
Re:boek LOST TULIPS
« Reactie #14 Gepost op: 25 november 2011, 17:56:54 »
Dat had weer tot gevolg, dat ik de hele topic opnieuw heb gelezen en bekeken. Wat me een heel aangename middag bezorgde. Bedankt!! ((14
Lina, ik heb zelf ook even een beetje terug gekeken en mij viel op dat ik in het begin nog niet veel kaas gegeten had van het fotograferen van krokussen ::)
Wel herinner ik mij dat het vaak maar een paar graden boven nul was, dus erg koud en er was ook altijd veel wind.
Ik heb toen door toedoen van Luc, er zowaar nog een "nick name"op het Schotse Forum aan overgehouden.

Hier eerst nog een plaatje van de man die al deze bollen elk najaar met de hand plant (en dan in de zomer weer alles met de hand rooit) ((13 ((3 ((3
Luit van Delft, in het bloeiend hart van de Bollenstreek.