Auteur Topic: veranderen van mijn tuin  (gelezen 6075 keer)

Ed van der Werf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
veranderen van mijn tuin
« Gepost op: 4 april 2015, 23:26:02 »
zoals ik vertelde bij m'n introductie ben ik toch gaan beginnen met het veranderen van de voortuin .

Gisteren ben ik nadat ik had gelezen op het forum  dat er Cathy Portier weer tufsteen was aangekomen in de alle vroegte (05.15) in de auto gestapt en richting onze zuiderburen gereden .Het is voor mij zo'n 3 uur  rijden (met aanhanger ).na ong. 2 uur uitzoeken en wegen ben ik daarna weer aan de terugreis begonnen alleen met ruim 1000 kg aan tufrotsen rijker  :D.
Eenmaal thuis heb ik de stenen  gelost en ben toen maar begonnen om de tuin leeg te gaan halen. Want ja wie wil er nu niet meteen gaan beginnen met het maken van een rotstuin . Zo gezegd zo gedaan .
Vandaag lekker vroeg opgestaan want er lagen een paar steentjes op me te wachten  _010 die graag een nieuw wilde krijgen

Ed van der Werf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #1 Gepost op: 4 april 2015, 23:34:17 »
hier nog een paar foto's van mijn voortuin

Ed van der Werf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #2 Gepost op: 4 april 2015, 23:45:19 »
en zo zag de tuin er uit aan het einde van de dag incl. met de eerste nieuwe plantjes.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #3 Gepost op: 5 april 2015, 09:32:09 »
 _010 _010

Dat was wel even zweten zeker, Ed ??  -2( -2(

Het afgewerkt product ziet er in elk geval veelbelovend uit.  En zoveel ruimte om allerlei schoonheden uit rotsplantenland een thuis te geven !  Schitterend is dat !  Dat wordt een interessant project om op te volgen !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #4 Gepost op: 5 april 2015, 10:32:48 »
en zo zag de tuin er uit aan het einde van de dag incl. met de eerste nieuwe plantjes.

Ziet er goed uit Ed,   ((14    ga je nog gaten boren in de tuf?
Omgeving Roosendaal

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4107
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #5 Gepost op: 5 april 2015, 10:52:30 »
en zo zag de tuin er uit aan het einde van de dag incl. met de eerste nieuwe plantjes.
Ed het ziet er heel goed uit. Zaterdag, op de plantenbeurs in Utrecht zullen ze je graag zien komen.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Ed van der Werf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #6 Gepost op: 5 april 2015, 21:23:13 »
en zo zag de tuin er uit aan het einde van de dag incl. met de eerste nieuwe plantjes.

Ziet er goed uit Ed,   ((14    ga je nog gaten boren in de tuf?
hoi jan
op dit moment nog niet omdat er een aantal stenen zijn die al gaten hebben .
op de foto's is dat wel te zien

Ed van der Werf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #7 Gepost op: 5 april 2015, 21:40:57 »
en zo zag de tuin er uit aan het einde van de dag incl. met de eerste nieuwe plantjes.
Ed het ziet er heel goed uit. Zaterdag, op de plantenbeurs in Utrecht zullen ze je graag zien komen.
Hoi Herman
zaterdag staat genoteerd.
Ik probeer dan ook een lijstje bij me te hebben met een aantal planten die er misschien bij kunnen en een lijst met daarop de planten die er nu in staan.

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3083
  • Geslacht: Vrouw
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #8 Gepost op: 5 april 2015, 23:25:27 »
Je bent wel erg goed van start gegaan Ed!

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #9 Gepost op: 6 april 2015, 11:28:04 »
WoW!...Ed....jij hebt er bepaald geen gras over laten groeien!
Dat gaat heel fijn worden ((3
Misschien een tip,en misschien was je dat al van plan.  Maar omdat je de stenen dicht op elkaar hebt liggen...
is het verstandig om een mix te maken van wat grond,split en tufgruis als hje dat nog hebt en dat over het geheel te
gooien en goed in te wateren(kraan water he --11)  zodat alle kieren,gaatjes e.d mooi opgevuld worden.
Je krijgt dan niet alleen een mooier geheel,maar is ook wel beter voor de planten ivm met waterhuishouding e.d.

Spreek je nog wel zaterdag als je naar Utrecht komt tenminste.
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #10 Gepost op: 6 april 2015, 21:53:34 »
We zullen u 'Snelle Eddie' noemen, oké?  ;D

Ik was vandaag ook bij Portier om nog wat tufstenen te halen, maar wat bleek...jij bent met de mooiste stenen er vandoor,  2-)(

Nee, zonder te zeveren, 't zijn allemaal prima stenen hé. Er zit van alles en nog wat bij. Leuk geheel dat je er mee hebt gemaakt, Ed.  ((12
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Ed van der Werf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #11 Gepost op: 6 april 2015, 22:12:53 »
WoW!...Ed....jij hebt er bepaald geen gras over laten groeien!
Dat gaat heel fijn worden ((3
Misschien een tip,en misschien was je dat al van plan.  Maar omdat je de stenen dicht op elkaar hebt liggen...
is het verstandig om een mix te maken van wat grond,split en tufgruis als hje dat nog hebt en dat over het geheel te
gooien en goed in te wateren(kraan water he --11)  zodat alle kieren,gaatjes e.d mooi opgevuld worden.
Je krijgt dan niet alleen een mooier geheel,maar is ook wel beter voor de planten ivm met waterhuishouding e.d.

Spreek je nog wel zaterdag als je naar Utrecht komt tenminste.
bedankt nog voor de tip 
heb vandaag de tuin ff flink wat water gegeven en inderdaad je zag goed de plekken tevoorschijn komen waar nog wat  strooisel nodig was

Ed van der Werf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #12 Gepost op: 6 april 2015, 22:21:18 »
We zullen u 'Snelle Eddie' noemen, oké?  ;D

Ik was vandaag ook bij Portier om nog wat tufstenen te halen, maar wat bleek...jij bent met de mooiste stenen er vandoor,  2-)(

Nee, zonder te zeveren, 't zijn allemaal prima stenen hé. Er zit van alles en nog wat bij. Leuk geheel dat je er mee hebt gemaakt, Ed.  ((12
ben er ook zeer blij mee en inderdaad de keuze is reuze  :D nu komt het leukste denk en dat is de tuin gaan beplanten. Ik probeer er elke avond wat te planten zodat ik kan kijken wat ik zaterdag er nog bij ga kopen in Utrecht. En tevens ook de nodige informatie daar inwinnen van de ervaren rotstuin houders.

Ed van der Werf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #13 Gepost op: 15 april 2015, 21:43:43 »
Afgelopen zaterdag  op de beurs in Utrecht geweest en daar de een aantal planten /plantjes aangeschaft ( 60 stuks )
Hierbij wil ik Bart en Gert nog ff bedanken voor de adviezen voor zowel de planten keuze en de in en ouds over een rotstuin .
Nu alleen  nog een 35 tal saxen in de tufsteen plaatsen en dan gaan we eerst maar eens genieten en vooral goed bijhouden van de tuin.
Ook probeer ik nu een soort boekhouding aan te leggen van welke planten er in staan en ook vooral waar ze staan 
In 3 wkn tijd zo'n 125 planten herkennen valt nog niet mee  --7.
Probeer snel wat foto's te plaatsen

Ed van der Werf

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: veranderen van mijn tuin
« Reactie #14 Gepost op: 15 april 2015, 22:27:02 »
hier alvast de eerste in de tuf