Weet iemand of bosgrond om orchideeen op te potten in de handel te koop is, of moet dit echt uit het bos gehaald worden? Misschien is er ook een goed alternatief voor?
Peter
Uit het bos halen mag niet , bij De Hessenhof kun je het per aanhangwagen of zak kopen, maar zelf maken is zéér eenvoudig. Ik doe dat al een aantal jaren met succes. Vier paaltjes in de grond, gaas er rond, volproppen met blad, afdekken tegen wegwaaien en een jaartje wachten en klaar is Kees (of Peter ).
.....en ik denk zelfs dat dit al eens eerder ter sprake is gekomen op ons forum ? ......
Klopt Kris, hier is al eens eerder een draadje over geweest.
Bedankt jongens,
ik zit nog niet zo lang op het forum ( ongeveer 1 jaar), vandaar dat ik niet weet wat er zoal besproken is geweest. En het is dan ook lastig op te zoeken. Maar nu de volgende vraag, dat van die bladaarde en waar je het kan halen, dat wist ik al. Mag je van deze bladaarde dan het zelfde verwachten als bosgrond. Bij veel kweek beschrijvingen zie je dat verschillende soorten orchideeen opgepot dienen te worden in bosgrond en andere soorten in bladaarde?
Nog een vraag, soms lees je ook dat bepaalde orchideeen het beste groeien in levende spagnum ? Heeft hier iemand ervaring mee en hoe doe je dat dan ?
Indien ook al besproken mijn excuses en graag een verwijzing naar dat artikel.
genoeg stof om te bepraten lijkt mij, dus graag tot horens,
Peter