En dat doe ik dan ook maar, ik heb al jarenlang geworsteld met de oppostifolia's. Op het dak in de volle zon op het zuiden staan ze te bloeien en te groeien dat het een lieve lust is, ook nu op dit moment staan er wel een 50 planten van verschillende soorten, cv, f en vindplaatssen te bloeien. Deze staan in een rijk mengsel van humus (blonde turf), molshopenklei, brekerzand en split. De beregening is zo dat ze in de zomerdag dagelijks water krijgen, dus nooit droog staan. s Winters gaat er een glasplaat over, maar ook dan met met drogend weer gaan de sproeiers onder de ramen aan.
Bemesting: in maart afhankelijk van het weer koemestkorrel en gedurende het groeiseizoen een keer of twee een laag stikstof meststof. Als de planten geel weg beginnen te trekken dan geef ik ze ijzerchelaat.
In de tuin heb ik vaak geprobeerd om oppositifolia's te houden, maar zonder reseultaat....niu ja het enige resultaat was een etiket zonder een plant. Toen de stoute schoenen aangetrokken en er een paar uitgeprobeerd in de peatbeddenen in de peatbedden die het meest zon krijgen doen de planten het best. Het zijn overigens geen beden met alleen maar turf er zit ook wel wat brekerzand, bladaarde en split doorheen. Ik zal later een foto posten van een peatbedje met een stuk folie eronder, dus nat tot zeer nat en daar staan ze te kraaien van vreugde !!! Hetzelfde water en mest regiem als op het dak.
Maar zoals zo vaak zijn er meerdere wegen die leiden naar Rome, maar dit werkt bij mij goed. Dusssss.............