Auteur Topic: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez  (gelezen 52378 keer)

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #180 Gepost op: 5 juni 2014, 20:09:10 »
Knap gedaan Danny ! Geeft een heel natuurlijke uitstraling, zelfs zonder planten  . Als daar plantjes in zullen staan , dat zal nogal wat zijn! Ben al benieuwd naar het resultaat .

Dank u Lily-Anne , het is de bedoeling om volgend voorjaar aan te planten , ik probeer vooral compacte plantjes te selecteren ! Ik hou jullie zeker op de hoogte van de verdere ontwikkelingen !
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #181 Gepost op: 23 oktober 2014, 20:56:33 »
Nog een laatste projectje dit jaar ......

Ik heb in de voortuin twee buxushaagjes weggedaan en vervangen door een crevice afboording . De gebruikte stenen zijn dezelfde van mijn crevicetuintje die je ziet op de foto bovenaan rechts en ook het bollenbedje  midden in dit stukje tuin . Dit bollenbedje is ook nieuw aangelegd dit jaar .

Het is de bedoeling om in het voorjaar deze afboordingen te beplanten met heel lage rotsplantjes en bolgewasjes .

Door deze haagjes weg te doen heb ik ook terug wat minder snoeiwerk , het is de bedoeling om zo weinig mogelijk onderhoud te hebben aan de tuin en zo veel mogelijk plezier . Zo zijn er nog meerdere projectjes gepland in de toekomst .......

Zie enkele foto's van voor en na ......

Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #182 Gepost op: 23 oktober 2014, 20:59:44 »
zicht vanop de zijkant  , voor en na ....
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #183 Gepost op: 23 oktober 2014, 21:01:19 »
zicht op linkerkant voortuin , voor een na .....
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #184 Gepost op: 23 oktober 2014, 22:16:27 »
Duidelijk een win-win situatie, Danny !
Minder haag... minder snoeiwerk en meer plantruimte.... wat wil een mens nog meer ?? !  ;)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jan Tholhuijsen

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1059
  • Geslacht: Man
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #185 Gepost op: 23 oktober 2014, 22:33:26 »
Hallo Danny,

Vanavond jou topic helemaal doorgenomen, mijn complimenten.  Fantastisch gedaan. En leuk om helemaal na te lezen. Ben nog vrij nieuw hier, dus iedere keer lees ik een interessante topic. Nou Danny die van jou is INTERESSANT.  ((3 -6(

Ik ga je verder volgen, want ik denk dat er meer komt.  Verder veel succes, ik wacht in spanning.
Omgeving Roosendaal

Bart Moerland

  • ALPIGENA/Saxifraga World
  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 2090
  • Geslacht: Man
  • 'Saxifraga World'
    • Saxifraga World
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #186 Gepost op: 23 oktober 2014, 23:36:42 »
Ha Danny,goed werk....en ik zie NOG VEEL MEER ruimte welke beter benut kan worden voor Rotsplanten --11 --11 --11
'Saxifrages...the Backbone of the real Rockgarden'

Henk Wolfs

  • Junior
  • **
  • Berichten: 130
  • Geslacht: Man
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #187 Gepost op: 24 oktober 2014, 14:21:59 »
Hallo Danny,

Het is te zien dat er met goed gevoel wordt gewerkt daar bij u.
Is het een idee om boven op en tegen de klif van de 'Dent Bonnez' wat geschikte plantjes ter plaatse te zaaien?

Hoe ook, succes met de verdere afwerking.

Vriendelijke groeten,
Henk
KLEIN > kleiner > mooist

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #188 Gepost op: 24 oktober 2014, 17:32:01 »
Duidelijk een win-win situatie, Danny !
Minder haag... minder snoeiwerk en meer plantruimte.... wat wil een mens nog meer ?? !  ;)

Zo is dat Luc !  ;) ik ben bezig te tuin aan het ombouwen stap voor stap . Ieder jaar enkele projectjes .......
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #189 Gepost op: 24 oktober 2014, 17:41:48 »
Hallo Danny,

Vanavond jou topic helemaal doorgenomen, mijn complimenten.  Fantastisch gedaan. En leuk om helemaal na te lezen. Ben nog vrij nieuw hier, dus iedere keer lees ik een interessante topic. Nou Danny die van jou is INTERESSANT.  ((3 -6(

Ik ga je verder volgen, want ik denk dat er meer komt.  Verder veel succes, ik wacht in spanning.

Hallo Jan ,

Bedankt voor uw complimenten ! Ik ben vooral bezig met allerhande bollen in volle grond en in bollenbedjes al dan niet afgedekt in de zomer . Ik heb ook een boontje voor crevice tuinen . Ik ben stap voor stap mijn tuin aan het ombouwen . Voorheen stonden er hier heel veel grote planten zoals grassen , bamboes , hoge vaste planten , enz..... . Ik heb inderdaad nog veel werk om alles naar mijn zin te krijgen . ;)

groetjes ,  ((13
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #190 Gepost op: 24 oktober 2014, 17:44:43 »
Ha Danny,goed werk....en ik zie NOG VEEL MEER ruimte welke beter benut kan worden voor Rotsplanten --11 --11 --11

Dat heb je goed gezien Bart , alles op zijn tijd hé ......
Ieper , West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #191 Gepost op: 24 oktober 2014, 17:51:30 »
Hallo Danny,

Het is te zien dat er met goed gevoel wordt gewerkt daar bij u.
Is het een idee om boven op en tegen de klif van de 'Dent Bonnez' wat geschikte plantjes ter plaatse te zaaien?

Hoe ook, succes met de verdere afwerking.

Vriendelijke groeten,
Henk

Hallo Henk ,

Deze kliffen staan momenteel heel kaal hé , in het voorjaar komt daar verandering in ........ ((12
Ik hou jullie op de hoogte hoe dit verder verloopt .....
Bedankt voor uw reactie !  ((13
Ieper , West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #192 Gepost op: 24 oktober 2014, 19:13:40 »
Zo is dat Luc !  ;) ik ben bezig te tuin aan het ombouwen stap voor stap . Ieder jaar enkele projectjes .......

Dit werkt beste hoor Danny , gestaag maar zeker. Kan je het in 1 keer ook doordacht en goed aanpakken....
Loont beter dan in 1 keer de hele boel aan te pakken en dan te blijven hangen op half werk door tijdsgebrek. Tenminste zo zie ik het.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #193 Gepost op: 25 oktober 2014, 18:28:21 »
Zo is dat Luc !  ;) ik ben bezig te tuin aan het ombouwen stap voor stap . Ieder jaar enkele projectjes .......

Dit werkt beste hoor Danny , gestaag maar zeker. Kan je het in 1 keer ook doordacht en goed aanpakken....
Loont beter dan in 1 keer de hele boel aan te pakken en dan te blijven hangen op half werk door tijdsgebrek. Tenminste zo zie ik het.

Zo zie ik het ook wel Kris , alles heeft zo zijn tijd nodig hé .... de ideeën moeten een beetje kunnen rijpen . Soms duurt het vrij lang , soms wel meer dan een jaar om een goede oplossing te vinden om een stukje tuin om te bouwen .
Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Under construction : De rotstuin van Danny Bonnez
« Reactie #194 Gepost op: 25 oktober 2014, 20:21:31 »
Nog een laatste projectje dit jaar ......

Ik heb in de voortuin twee buxushaagjes weggedaan en vervangen door een crevice afboording . De gebruikte stenen zijn dezelfde van mijn crevicetuintje die je ziet op de foto bovenaan rechts en ook het bollenbedje  midden in dit stukje tuin . Dit bollenbedje is ook nieuw aangelegd dit jaar .

Het is de bedoeling om in het voorjaar deze afboordingen te beplanten met heel lage rotsplantjes en bolgewasjes .

Door deze haagjes weg te doen heb ik ook terug wat minder snoeiwerk , het is de bedoeling om zo weinig mogelijk onderhoud te hebben aan de tuin en zo veel mogelijk plezier . Zo zijn er nog meerdere projectjes gepland in de toekomst .......

Zie enkele foto's van voor en na ......

Groot gelijk, Danny, een mens moet keuzes maken...de tijd van buxushaagjes en hoge vaste planten ligt ook al ver achter mij, alhoewel het op dat moment ook wel best leuk was, al is het nu wel veel leuker,  ;)
Het doet me er trouwens aan denken dat ik hier ook nog altijd een bombast van een buxusbol heb staan. Ik dacht ook al een paar keer om hem te verwijderen, hij doet eigenlijk nog enkel dienst als slaapplaats voor mijn katten. Onder die struik is het namelijk kurkdroog en windstil. Maar het zou mij alvast flink wat nieuwe ruimte opleveren... .
Lichtervelde, West-Vlaanderen