Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Nog een variant, Hepatica japonica wit/roze met paarse meeldraden. De jonge bloem is roze getind, naarmate ze ouder wordt, wordt hij wit, de slakken hebben hem ook gevonden...
Citaat van: Luc Gilgemyn op 13 februari 2020, 17:07:57Nog een variant, Hepatica japonica wit/roze met paarse meeldraden. De jonge bloem is roze getind, naarmate ze ouder wordt, wordt hij wit, de slakken hebben hem ook gevonden... In de veranda?
Hepatica nobilis 'Rubra plena'
Hier is er nog eentje Kris, Hepatica japonica, zaailing. Het zijn dan ook ideale objecten om op de gevoelige plaat vast te leggen.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 13 februari 2020, 17:00:16Hier is er nog eentje Kris, Hepatica japonica, zaailing. Het zijn dan ook ideale objecten om op de gevoelige plaat vast te leggen.We moeten langskomen om dit te bewonderen. Aperitiefje achteraf ?
Hepatica japonica 'Akafuku' staat ook in bloei.Foto 1 een jonge bloemFoto 2 een oudere, volgroeide bloemFoto 3 de plant
Citaat van: Luc Gilgemyn op 18 februari 2020, 12:34:36Hepatica japonica 'Akafuku' staat ook in bloei.Foto 1 een jonge bloemFoto 2 een oudere, volgroeide bloemFoto 3 de plantLuc, je hebt precies toch al een hele collectie japonica!
Hepatica transsilvanica 'Mrs Elison Spence' met haar speciale bloem.
Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 februari 2020, 15:28:42Hepatica transsilvanica 'Mrs Elison Spence' met haar speciale bloem.Amai, die is vroeg! Hier was die vorig jaar een stuk in maart.
Citaat van: Herman Mylemans op 21 februari 2020, 17:11:02Citaat van: Luc Gilgemyn op 21 februari 2020, 15:28:42Hepatica transsilvanica 'Mrs Elison Spence' met haar speciale bloem.Amai, die is vroeg! Hier was die vorig jaar een stuk in maart.Ik zie dat ik hem vorig jaar op 25 februari gefotografeerd heb Herman, dus veel verschil is er niet. De bloei is trouwens heel ongelijkmatig. Eén bloem is al zo goed als uitgebloeid, deze op de foto is op haar best, van de anderen zijn de knoppen nog heeeeel klein. Persoonlijk vind ik de bloem wel ok, maar de plant ziet er eigenlijk nooit echt top uit.