Auteur Topic: Bergflora van Europa  (gelezen 1845 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Bergflora van Europa
« Gepost op: 15 september 2012, 21:54:23 »
Dit boek is al menig keer aangehaald op dit forum maar gezien het feit dat het in het Nederlands vertaald is, wilde ik het hier toch even vernoemen, zodat het wat gemakkelijker terug te vinden is.

Het boek is in 1979 voor het eerst in GB gepubliceerd maar in 2002 geheel herzien, waarna het in 2003 en 2010 in het Nederlands werd uitgegeven door Triton in Baarn. Het boek is oorspronkelijk geschreven door Christopher Grey-Wilson en Marjorie Blamey, de NL-vertaling is gedaan door drs Peter Heukels. Het boek is in (bijna) zakformaat (19 x 11.5cm), telt 382 pag. en is voorzien van duidelijke kleuren tekeningen, met de bijbehorende tekst op de tegenover liggende pagina. De tekeningen zijn van goede kwaliteit, aan de hand waarvan, ook de beginner, determinatie van de meeste planten mogelijk is. Op de Oostenrijk reis van afgelopen zomer ben ik daarvan overtuigd geraakt. Het grootste voordeel vind ik echter wel dat het niet alleen de flora van de Alpen behandelt maar ook die van IJsland, Scandinavië, Engeland tot Oost-Europa en de berggebieden van Spanje en Italië. ISBN 978 90 5210 828 5.
Het wordt o.a. verkocht in de shop van de Botanische Tuinen Utrecht maar zal in andere boekhandels ook wel te betellen zijn.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2012, 10:15:52 door Cor van Kapel »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Bergflora van Europa
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2012, 09:59:06 »
Een héél nuttige tip, Cor !   ((4
Harelbeke-West-Vlaanderen