Heb mijn bestelling net bij hem geplaatst
binnekort eigenaar van een heel pak soorten cypripediums
heb ook nog een bestellinkje lopen bij Judith prins
indien er mensen in de buurt van Tremelo wonen
ik had al op een ander forum voorgesteld om gezamelijk te kopen bij crustacare daar je normaal gezien een bestelling moet plaatsen vanaf 100 euro
nu heb ik dit dit jaar gedaan maar de komende jaren zou ik enkel bepaalde soorten willen aanschaffen
misschien ook interessant voor de zaailingen
zie uitleg hieronder
------------------------------------------------------
Beste Brian,
SD, zijn zaailingen minstens een seizoen uit fles, prijs per stuk, Zoals u weet is het grote probleem van uit fles halen ttz.de overleving van het eerste groeiseizoen in een besmet milieu. Afhankelijk van soort liggen overlevings% tussen 0- en 90% .
V is een schaaltje me ongeveer 20 zaailingen die nog moeten uitgeplant worden. Voor verzending kuis ik ze zelf van agar en behandel ze vooraf reeds met systemisch fungicide, waarnaa ik ze in plastiek zak dichtseal .
Bij verzending is dan helemaal geen schade mogelijk. Hier gaat het dus om ongeveer 20 stuks. Per plantje is dit dus goedkoper maar onderschat niet overleving % van vitro zaailingen kan zeer laag zijn.
Bij ontvangst dienen deze plantjes uyit zakje wel in aangepast substraat uitgeplant te worden.
mvg, Jan
--------------------------------------------------