Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Nu in een pot op het dak in bloei en knop: Ranunculus traunfellnerii.
De Ranunculus traunfellnerii staat nu volop in bloei.
In een pot op het dak: Ranunculus sequierii
Citaat van: Gert Hoek op 21 juni 2013, 21:37:16In een pot op het dak: Ranunculus sequieriiGert, zijn al jouw Ranunculussen makkelijk door zaad te vermeerderen?In dat geval houd ik me aanbevolen, vooral die parnassifolius is schitterend.
Citaat van: Gerard Verweij op 22 juni 2013, 10:38:43Citaat van: Gert Hoek op 21 juni 2013, 21:37:16In een pot op het dak: Ranunculus sequieriiGert, zijn al jouw Ranunculussen makkelijk door zaad te vermeerderen?In dat geval houd ik me aanbevolen, vooral die parnassifolius is schitterend.Hey Gerard, de meeste ranunculussen geven hier wel zaden, die worden meestal direct gezaaid (soms rijpen ze in mijn vakantie) en dan heb ik jonge planten. Volgens mij heb ik nu van de hierboven genoemde planten wel jonge zaailingen. nu maar kijken of ze een beetje door willen groeien. help me onthouden voor de volgende verkoopdag.
Citaat van: Gert Hoek op 24 juni 2013, 21:40:59Citaat van: Gerard Verweij op 22 juni 2013, 10:38:43Citaat van: Gert Hoek op 21 juni 2013, 21:37:16In een pot op het dak: Ranunculus sequieriiGert, zijn al jouw Ranunculussen makkelijk door zaad te vermeerderen?In dat geval houd ik me aanbevolen, vooral die parnassifolius is schitterend.Hey Gerard, de meeste ranunculussen geven hier wel zaden, die worden meestal direct gezaaid (soms rijpen ze in mijn vakantie) en dan heb ik jonge planten. Volgens mij heb ik nu van de hierboven genoemde planten wel jonge zaailingen. nu maar kijken of ze een beetje door willen groeien. help me onthouden voor de volgende verkoopdag.Graag ! Er was nog iets, waar ik bij jou om gevraagd had, maar dat ben ik ff kwijt, krijg je als je ouder wordt, he. Misschien komt het wel weer boven drijven. Of weet jij het nog?? Deze schrijf ik vast op....Bedankt vast.
Kent iemand deze ranonkel, ik heb het ooit aangeschaft als Ranunculus flammua Nana.Zoals je kunt zien is het geheel 2 cm hoog.Ook de Ranunculus parnassifolius staat weer volop te bloeien, in de tuin maar ook in deze pot.