Auteur Topic: Oncocyclus Iris 2012  (gelezen 9071 keer)

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4881
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #15 Gepost op: 8 mei 2012, 18:36:56 »
Dit is 1 van mijn sari's en sprengeri's.
Geef mij toch maar Dionysia's. Dat heb ik honderden bloemetjes een ganse maand lang. Bij dit een paar bloemen een paar dagen  8)
Vooral die sari vind ik een mooie kleur hebben.
En die honderd minuscule bloempjes kunnen toch niet op tegen deze gigantische bloemen.
Torhout, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #16 Gepost op: 8 mei 2012, 21:01:21 »
Dit is 1 van mijn sari's en sprengeri's.
Geef mij toch maar Dionysia's. Dat heb ik honderden bloemetjes een ganse maand lang. Bij dit een paar bloemen een paar dagen  8)

Inderdaad hele mooie exemplaren, Jef. Maar geef mij maar van die gewone minidwergbaardirissen als het dan toch een iris moet zijn. Die zijn even mooi en je hebt er geen dure kas voor nodig, die kosten zoveel geld niet en die leggen zo vlug het loodje niet.  ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #17 Gepost op: 9 mei 2012, 09:20:00 »
Dit is 1 van mijn sari's en sprengeri's.

Wow, die sprengeri is wel heel mooi.

Geef mij toch maar Dionysia's. Dat heb ik honderden bloemetjes een ganse maand lang. Bij dit een paar bloemen een paar dagen  8)

Helemaal eens met Wim en Luc! Duidelijk een kwestie van smaak. Ik word zelf niet warm of koud van rotsplanten (Ohooh! Staat dat hier nu echt zwart op wit? Hier? Op dit forum? ((1 --1) Geef mij maar liever één dag zo'n prachtige bloem van een onco dan een maand lang een bloeiende Dionysia.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #18 Gepost op: 9 mei 2012, 09:27:24 »
[...] je hebt er geen dure kas voor nodig, die kosten zoveel geld niet en die leggen zo vlug het loodje niet.  ;)

Maar aan de andere kant: wat geeft er nu meer voldoening dan het voor elkaar krijgen dat een "moeilijke plant" groeit en bloeit!?
En voor wat betreft oncos, heb ik me laten vertellen dat je met een bloembollenbak ook al een heel eind komt... ::).
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #19 Gepost op: 9 mei 2012, 12:05:09 »
Helemaal eens met Wim en Luc! Duidelijk een kwestie van smaak. Ik word zelf niet warm of koud van rotsplanten (Ohooh! Staat dat hier nu echt zwart op wit? Hier? Op dit forum? ((1 --1) Geef mij maar liever één dag zo'n prachtige bloem van een onco dan een maand lang een bloeiende Dionysia.

 ))5 Een mens zou van zoiets duizelig worden Sven...  -2(   Dit zijn uiteraard levensgevaarlijke uitspraken in deze middens !  ((11
Als moderator en namens de VRV kan ik niet in staan voor de mogelijke gevolgen...  --7
Overigens Sven, in ons volgend tijdschrift dat in juni het levenslicht ziet vindt iedereen zijn gading : de bollen liefhebber, de Onco-freak, de schaduw minnaar en de rotsplanten adept : allemaal komen ze aan bod - het is dus allemaal perfect te combineren !

Maar geef mij maar van die gewone minidwergbaardirissen als het dan toch een iris moet zijn. Die zijn even mooi en je hebt er geen dure kas voor nodig, die kosten zoveel geld niet en die leggen zo vlug het loodje niet.  ;)

Je waagt je hier ook op glad ijs Frankie...  ;D een wijs spreekwoord uit het Frans zegt : "Les goûts ne se discutent pas"... oftewel "Over smaken wordt niet geredetwist"  - daar zullen we't maar op houden zeker en de vrede bewaren zonder UNO blauwhelmen ??  _08
« Laatst bewerkt op: 9 mei 2012, 12:27:15 door Luc Gilgemyn »
Harelbeke-West-Vlaanderen

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #20 Gepost op: 9 mei 2012, 12:25:14 »
Als moderator en namens de VRV kan ik niet in staan voor de mogelijke gevolgen...  --7

Daar was ik al bang voor! Royement ligt op de loer...
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #21 Gepost op: 9 mei 2012, 12:29:16 »
Als moderator en namens de VRV kan ik niet in staan voor de mogelijke gevolgen...  --7

Daar was ik al bang voor! Royement ligt op de loer...

Als dat het alleen maar was Sven...  -2( ))7 --3 ((11 ))6
Harelbeke-West-Vlaanderen

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #22 Gepost op: 9 mei 2012, 12:36:47 »
Hebben jullie van de VRV ook een eigen knokploeg, dan? Of gaan jullie met steentjes gooien? --12
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #23 Gepost op: 9 mei 2012, 13:08:24 »
Met rotsen Sven... hele rotsen... !  -2( ))(10
Harelbeke-West-Vlaanderen

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #24 Gepost op: 9 mei 2012, 13:09:20 »
Nee joh, ze komen bij nacht en ontij je onco's uit de grond rukken. Je hebt toch wel een slot op de tuindeur?

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #25 Gepost op: 9 mei 2012, 13:26:36 »
Kom maar, kom maar!  --2 --2 --2
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #26 Gepost op: 9 mei 2012, 13:39:33 »
Overigens Sven, in ons volgend tijdschrift dat in juni het levenslicht ziet vindt iedereen zijn gading : de bollen liefhebber, de Onco-freak, de schaduw minnaar en de rotsplanten adept : allemaal komen ze aan bod - het is dus allemaal perfect te combineren !

Tsja, als niet-VRV-lid zal ik slechts kunnen raden naar de inhoud van de artikelen in het tijdschrift.
Of probeer je me hiermee op slinkse wijze in het rotsplanten-kamp te lokken, Luc? 
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #27 Gepost op: 9 mei 2012, 14:04:16 »
Overigens Sven, in ons volgend tijdschrift dat in juni het levenslicht ziet vindt iedereen zijn gading : de bollen liefhebber, de Onco-freak, de schaduw minnaar en de rotsplanten adept : allemaal komen ze aan bod - het is dus allemaal perfect te combineren !

Tsja, als niet-VRV-lid zal ik slechts kunnen raden naar de inhoud van de artikelen in het tijdschrift.
Of probeer je me hiermee op slinkse wijze in het rotsplanten-kamp te lokken, Luc? 

Dit is geen slinkse poging Sven, we komen er open en bloot voor uit, dat dit de bedoeling is !  ;D -1( 
Harelbeke-West-Vlaanderen

Jozef Lemmens

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 506
    • Alpines, the Gems of the Mountains
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #28 Gepost op: 9 mei 2012, 14:49:58 »
 -1( -1( -1( -1( -1(       Het leven kan toch mooi zijn.       -2(
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Oncocyclus Iris 2012
« Reactie #29 Gepost op: 9 mei 2012, 15:32:05 »
 8) ;D
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.