Auteur Topic: bloeitijden  (gelezen 1617 keer)

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
bloeitijden
« Gepost op: 4 februari 2013, 21:34:50 »
hallo iederéén ;D Weet er iemand of er websites zijn waar je een oplijsting vind van de verschillende planten en hun bloeitijden, liefst zobreed mogelijk dus zowel species als cultivars! ))4

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re:bloeitijden
« Reactie #1 Gepost op: 5 februari 2013, 07:59:25 »
hallo iederéén ;D Weet er iemand of er websites zijn waar je een oplijsting vind van de verschillende planten en hun bloeitijden, liefst zobreed mogelijk dus zowel species als cultivars! ))4
Ik denk, dat het heel lastig wordt, Hugo.
Je ziet op dit forum al, dat met name de bloeitijd van de species al dagen en soms weken uit elkaar ligt. Zo zie ik hier al volop foto's voorbijkomen van sommige bolgewassen, terwijl diezelfde bij mij net boven de grond beginnen te komen.
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2013, 08:04:09 door Gerard Verweij »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:bloeitijden
« Reactie #2 Gepost op: 5 februari 2013, 08:54:25 »
Helemaal eens met Gerard, Hugo.
Mij is er in elk geval zo'n site niet bekend...  :-[ ((15
Harelbeke-West-Vlaanderen

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re:bloeitijden
« Reactie #3 Gepost op: 5 februari 2013, 20:37:27 »
hey Luc en Gerard,

Ik weet ook wel dat je niet per week kan zeggen wanneer een plant gaat bloemen,maar bv per seizoen zou al goed zijn, de reden van deze vraag is dat ik in de zaadlijst van de NRV een zo gespreid mogelijke keuze zat te maken van zowel rotsplanten, kleuren, en de tijd dat ze bloemen, en nu net in dat laatste kruipt eigenlijk veel tijd  ))4, daarom dacht ik zou er geen lijsten bestaan van de bloeitijden!ik wil vermijden dat bv de helft van de bestelde soorten in de zelfde periode bloemen. (allé als ze zo ver geraken hé ;D)
« Laatst bewerkt op: 5 februari 2013, 20:46:20 door Hugo Van Woensel »