Auteur Topic: De Turkse Riviera in oktober  (gelezen 29105 keer)

Danny De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 793
  • Geslacht: Man
  • Grote bewondering voor kleine plantjes
De Turkse Riviera in oktober
« Gepost op: 10 februari 2014, 22:34:01 »
Hoi VRVers,

We hebben momenteel wel een zachte winter maar alleszins met heel wat regen en vooral heel veel wind.
Misschien moet die wind maar eens wat beelden doen overwaaien van Turkije naar België.
We kunnen wel wat zonnige beelden gebruiken, niet soms ?
Zijn jullie eventueel geïnteresseerd in een kort verslagje over de planten welke we kunnen aantreffen in de Anatolia regio in Zuid-Turkije in oktober ?
Het gaat alleszins niet zo'n uitgebreid verslag zijn als dat van Frankie over Wallis en de fotokwaliteit gaat allicht ook wat minder zijn.
Maar graag wil jullie toch enkele beelden tonen van de trip die ik samen met mijn vrouw Annick gemaakt heb in oktober 2012.
Als dit O.K. is voor jullie ben ik er helemaal klaar voor.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16534
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2014, 22:45:06 »
Natuurlijk zijn we daar klaar voor Danny, laat maar komen. Het is voor mij nog altijd volslagen onbekend gebied. Ik denk er soms ook wel eens aan om dergelijke gebieden te bezoeken, maar ja... ik heb het niet zo voor die landen die mij een gevoel van onbehagen geven. Of is dat onterecht?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15729
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2014, 22:49:40 »
Zon kunnen we volop gebruiken .........laat maar komen Danny !  ((3
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15729
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2014, 22:50:48 »
Ik denk er soms ook wel eens aan om dergelijke gebieden te bezoeken, maar ja... ik heb het niet zo voor die landen die mij een gevoel van onbehagen geven. Of is dat onterecht?

 -5( ((15 )--1 

Dat is echt nergens voor nodig Frankie ......
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Danny De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 793
  • Geslacht: Man
  • Grote bewondering voor kleine plantjes
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2014, 23:02:41 »
Natuurlijk zijn we daar klaar voor Danny, laat maar komen. Het is voor mij nog altijd volslagen onbekend gebied. Ik denk er soms ook wel eens aan om dergelijke gebieden te bezoeken, maar ja... ik heb het niet zo voor die landen die mij een gevoel van onbehagen geven. Of is dat onterecht?

Wel Frankie ik dacht vroeger ook zo over Turkije maar tot ik er 1 maal geweest was want dan wou ik er iedere keer terug opnieuw naartoe.
Op plantengebied valt er mijn inziens enorm veel te beleven in Turkije, zowel in het voorjaar als in het najaar.
Het grote nadeel is wel dat Turkije enorm groot is en dat je het er niet kan vinden op 1 vierkante meter bij wijze van spreken.
Ook qua eten eten is Turkije (toch zeker de Zuid-Turkije, de Turkse Riviera) absoluut goed en persoonlijk vind ik dit beter dan bijvoorbeeld Kreta.
Geloof me, je dient dit vroeg of laat wel eens te doen.
Danny De Raeymaeker uit Terhagen, provincie Antwerpen

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3084
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2014, 23:20:15 »
Turkije ken ik helemaal niet , dus laat maar komen Danny  . Ben benieuwd wat daar allemaal bloeit .

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2014, 16:24:55 »
Hoi VRVers,

Misschien moet die wind maar eens wat beelden doen overwaaien van Turkije naar België.
En naar Nederland, natuurlijk, laat maar komen!

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2014, 16:44:54 »
Natuurlijk zijn we daar klaar voor Danny, laat maar komen. Het is voor mij nog altijd volslagen onbekend gebied. Ik denk er soms ook wel eens aan om dergelijke gebieden te bezoeken, maar ja... ik heb het niet zo voor die landen die mij een gevoel van onbehagen geven. Of is dat onterecht?
Frankie,
Al diverse malen heb ik Turkije bezocht en iedere keer ga ik weer met veel plezier die kant op.
Mijn ervaring: mooie natuur, vriendelijk volk, lekker eten (moet je wel bij de lokale restaurants zijn, even buiten de toeristengebieden en in de kleine dorpen)
Zal je een verhaaltje vertellen.
Wij waren een dag naar Cirince, dit is een klein dorpje in de bergen bij Kusadasi.
Daar kun je met een toeristenbus naar toe, dan wordt je in de hoofdstraat gedropt, krijg je precies een uur om de plaatselijke middenstand aan Euro's te helpen.
Wij zijn daar naar toe gegaan met de dolmus, dit is een Turks vervoerssysteem van kleine busjes, paar keer overstappen, tussen de turkse mensen, vriendelijk. Dit werkt altijd en kost bijna niks.
We hebben daar de hele middag door het dorp geslenterd, ver weg van de toeristen.
Boven in het dorp zagen wij wat tafels en stoelen staan en hadden het idee, dat dit voor restaurant moest doorgaan.
We liepen dat terras op en werden verwelkomd, door een in het zwart pak gestoken ober, die echter geen woord buiten de Turkse grens sprak. Met handen en voeten heb ik kenbaar gemaakt, dat we wat wilden eten en drinken.
Ik moest maar meekomen.
We liepen achter het huis om en daar zat een oude vrouw op de grond bij drie enorme gietijzeren potten op een haardvuur.
In die potten pruttelde van alles en er lag ook nog een stapel pannekoeken.
Na veel gebaren, wijzen en vooral lachen had men voor ons twee borden klaargemaakt, nou ik heb nog nooit zo lekker gegeten. Twee glaasjes witte wijn erbij, de dag was niet meer stuk te krijgen.
Prijs: omgerekend 3 euro vijftig.

Wat ik wil zeggen: als je van turkije echt wil genieten, zoek het echte Turkije op.
Huur een appartement en geen All Inclusive.
Ga in de toeristencentra weg van de drukke winkelstraten, maar kijk in de achterafstraatjes en loop zonder schroom eens een echt turks restaurant binnen.
Wil je de bergen in, pak de dolmus of huur voor een paar knaken een auto, altijd goed. Echt schitterende natuur.

Moet je mij horen, ik lijk meneer pastoor wel.............. ))2
Frankie, als je er een keer geweest bent, ben je verkocht.
« Laatst bewerkt op: 11 februari 2014, 16:46:31 door Gerard Verweij »

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15729
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2014, 18:21:54 »
Heel herkenbaar Gerard. Overal wordt je er door de mensen uitgenodigd om samen een kop thee te drinken. Het zijn echt heel gastvrije mensen.
Ik kan je zo maar onmiddellijk een resem plekken opnoemen in Vlaanderen of Nederland waar ik me veel onveiliger voel dan in het prachtige Turkije.
Tot daar dit interludium , hopelijk is het nu de beurt aan Danny .   
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16828
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #9 Gepost op: 11 februari 2014, 20:03:49 »
 --19  Hewel Danny ??  -2( -7(
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3084
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #10 Gepost op: 11 februari 2014, 20:54:00 »
Danny zal de spanning er nog wat in willen laten denk ik

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16534
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #11 Gepost op: 11 februari 2014, 21:00:50 »
Natuurlijk zijn we daar klaar voor Danny, laat maar komen. Het is voor mij nog altijd volslagen onbekend gebied. Ik denk er soms ook wel eens aan om dergelijke gebieden te bezoeken, maar ja... ik heb het niet zo voor die landen die mij een gevoel van onbehagen geven. Of is dat onterecht?
Frankie,
Al diverse malen heb ik Turkije bezocht en iedere keer ga ik weer met veel plezier die kant op.
Mijn ervaring: mooie natuur, vriendelijk volk, lekker eten (moet je wel bij de lokale restaurants zijn, even buiten de toeristengebieden en in de kleine dorpen)
Zal je een verhaaltje vertellen.
Wij waren een dag naar Cirince, dit is een klein dorpje in de bergen bij Kusadasi.
Daar kun je met een toeristenbus naar toe, dan wordt je in de hoofdstraat gedropt, krijg je precies een uur om de plaatselijke middenstand aan Euro's te helpen.
Wij zijn daar naar toe gegaan met de dolmus, dit is een Turks vervoerssysteem van kleine busjes, paar keer overstappen, tussen de turkse mensen, vriendelijk. Dit werkt altijd en kost bijna niks.
We hebben daar de hele middag door het dorp geslenterd, ver weg van de toeristen.
Boven in het dorp zagen wij wat tafels en stoelen staan en hadden het idee, dat dit voor restaurant moest doorgaan.
We liepen dat terras op en werden verwelkomd, door een in het zwart pak gestoken ober, die echter geen woord buiten de Turkse grens sprak. Met handen en voeten heb ik kenbaar gemaakt, dat we wat wilden eten en drinken.
Ik moest maar meekomen.
We liepen achter het huis om en daar zat een oude vrouw op de grond bij drie enorme gietijzeren potten op een haardvuur.
In die potten pruttelde van alles en er lag ook nog een stapel pannekoeken.
Na veel gebaren, wijzen en vooral lachen had men voor ons twee borden klaargemaakt, nou ik heb nog nooit zo lekker gegeten. Twee glaasjes witte wijn erbij, de dag was niet meer stuk te krijgen.
Prijs: omgerekend 3 euro vijftig.

Wat ik wil zeggen: als je van turkije echt wil genieten, zoek het echte Turkije op.
Huur een appartement en geen All Inclusive.
Ga in de toeristencentra weg van de drukke winkelstraten, maar kijk in de achterafstraatjes en loop zonder schroom eens een echt turks restaurant binnen.
Wil je de bergen in, pak de dolmus of huur voor een paar knaken een auto, altijd goed. Echt schitterende natuur.

Moet je mij horen, ik lijk meneer pastoor wel.............. ))2
Frankie, als je er een keer geweest bent, ben je verkocht.

Dat Turkije een prachtige natuur heeft, dat wist ik al, dat de bewoners aldaar zo gastvrij waren, dan weer niet, heb blijkbaar een verkeerd beeld van die mensen.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16534
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #12 Gepost op: 11 februari 2014, 21:02:08 »
Danny weet er blijkbaar de spanning in te houden.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8873
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #13 Gepost op: 11 februari 2014, 21:03:52 »
Ben ook wel benieuwd, laat maar komen, Dan!!

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6781
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: De Turkse Riviera in oktober
« Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2014, 21:45:19 »
Dat komt omdat ( zonder te discrimineren) Sommige turken hier zich slecht gedragen.
Maar hier in Bladel zit ik ook te wachten op prachtige Foto's.
Met een hoog ((14 ((14 ((12 -6( ((6 ((7 ((2 --15 ((3 _02 _01 gehalte