Hartelijk dank voor de vriendelijke woorden...Luc en Kris. Voor mij is de structuur van het gebladerte de echte fascinator van de meeste planten die ik probeer. Bloemen zijn geweldig... maar niet in de eerste plaats.
Misschien laat deze foto van Titanopsis calcarea zien wat ik bedoel. Dit exemplaar heeft een opvallende blauwachtige basiskleur, waardoor de "wratten" in contrast nog meer opvallen.
Een echt prachtige groep van planten Thomas ! Ze fascineren me al heel vele jaren . Ook echt een staaltje van " mimicry " want in de natuur groeien ze vaak in dezelfde kleuren en structuren van rotsten of stenen waardoor ze haast niet opvallen . Ik had vroeger diverse soorten in de collectie . Hier 2 foto 's van vroeger ..... Foto 1 : Titanopsis luederitzii
Foto 2 de reeds door jou getoonde T. calcarea .Planten van het genus Titanopsis , Aloinopsis , Nananthus ...bloeien bij ons vaak in de wintertijd omdat ze zich niet of slecht aanpassen aan hun nieuwe omgeving qua bloeitijd.Ze komen van beneden de evenaar (Zuid Afrika , Namibië ) en daar is het in tegenstelling tot onze contreien nu zomer ...Ook nog een foto van Facebook (niet van mij )van een oude exemplaar van Aloinopsis schoonesii ...