Auteur Topic: Narcissus 2022  (gelezen 11560 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Narcissus 2022
« Reactie #75 Gepost op: 6 maart 2022, 18:34:01 »
Een perfecte miniatuur N.confusus uit Guadelajara, ES.

Mooi Steven !
Hier bloeit een hele oude hybride ooit (toen de dieren nog spraken) gekregen van een g.g. (gulle gever)  ;)

Narcissus x cyclamineus 'Engländer'  ... hij wordt zo stilaan bedreigd door zijn naaste buur  ))4

Hier staat hij ook lekker te schitteren in de zon, Luc. Ik herinner me nog de volle potten van deze soort die we vaak zagen op de AGS show in Harlow.

Herinneringen.... memories aan pré (fu....ing) Brexit tijden Frankie !

Those were the days, Luc.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Steven Stout

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 233
  • Geslacht: Man
  • Gewoon (planten) gek
Re: Narcissus 2022
« Reactie #76 Gepost op: 7 maart 2022, 20:11:14 »
Een perfecte miniatuur N.confusus uit Guadelajara, ES.

Mooi Steven !
Hier bloeit een hele oude hybride ooit (toen de dieren nog spraken) gekregen van een g.g. (gulle gever)  ;)

Narcissus x cyclamineus 'Engländer'  ... hij wordt zo stilaan bedreigd door zijn naaste buur  ))4

Hier staat hij ook lekker te schitteren in de zon, Luc. Ik herinner me nog de volle potten van deze soort die we vaak zagen op de AGS show in Harlow.

Herinneringen.... memories aan pré (fu....ing) Brexit tijden Frankie !

Those were the days, Luc.

Momenteel levert zelfs Rareplants niet meer aan de EU en tussen de regels door lees ik dat dit (voorlopig?) helaas weleens zo zou kunnen blijven :-(
Maar na regen komt altijd....  ((3
« Laatst bewerkt op: 7 maart 2022, 20:22:45 door Steven Stout »
"Verwachtingen zijn slechts uitgestelde teleurstellingen"

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Narcissus 2022
« Reactie #77 Gepost op: 7 maart 2022, 23:10:31 »
Tja Steven, als je het business model kent van Paul Christian (overigens ook niet meer van de jongsten...Rareplants) dan weet je dat hij ongeveer stil ligt.
Paul betrok zijn aangeboden bollen/wortelstokken, enz... in grote mate van hobbykwekers in Groot Brittannië en vooral Europa.  Mensen stuurden overschotten uit hun verzamelingen op, Paul zette die op zijn website en van wat verkocht werd deelden ze de opbrengst.  Zelf kweekt(e) hij niets! Zijn aanvoer vanuit Europa is nu dus stil gevallen en uitvoeren kan hij ook niet meer.  Dus moet hij het doen met wat hij in Groot Brittannië kan verkrijgen en verkopen... slechts een heel beperkt deel van zijn vroegere omzet...
Aldus...  ))8
Harelbeke-West-Vlaanderen

Steven Stout

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 233
  • Geslacht: Man
  • Gewoon (planten) gek
Re: Narcissus 2022
« Reactie #78 Gepost op: 8 maart 2022, 19:18:57 »
Tja Steven, als je het business model kent van Paul Christian (overigens ook niet meer van de jongsten...Rareplants) dan weet je dat hij ongeveer stil ligt.
Paul betrok zijn aangeboden bollen/wortelstokken, enz... in grote mate van hobbykwekers in Groot Brittannië en vooral Europa.  Mensen stuurden overschotten uit hun verzamelingen op, Paul zette die op zijn website en van wat verkocht werd deelden ze de opbrengst.  Zelf kweekt(e) hij niets! Zijn aanvoer vanuit Europa is nu dus stil gevallen en uitvoeren kan hij ook niet meer.  Dus moet hij het doen met wat hij in Groot Brittannië kan verkrijgen en verkopen... slechts een heel beperkt deel van zijn vroegere omzet...
Aldus...  ))8

Al met al toch wel een heel slim 'business model', dat heeft/had hij slim bekeken. Ik kreeg toch zeker de laatste jaren wel de indruk dat hij inmiddels ook zelf een aardige collectie is gaan kweken en deze verhandelde...
Sprak vandaag een goede vriend in de UK en als ik hem moet geloven is het bar en boos en begint menigeen terug te verlangen naar de oude (pre-brexit) situatie. Wat mij een prima idee lijkt want heb best een aantal mooie soorten via Rareplants in de collectie kunnen krijgen  ((14
« Laatst bewerkt op: 8 maart 2022, 19:28:30 door Steven Stout »
"Verwachtingen zijn slechts uitgestelde teleurstellingen"

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Narcissus 2022
« Reactie #79 Gepost op: 9 maart 2022, 09:36:02 »
Tja Steven, als je het business model kent van Paul Christian (overigens ook niet meer van de jongsten...Rareplants) dan weet je dat hij ongeveer stil ligt.
Paul betrok zijn aangeboden bollen/wortelstokken, enz... in grote mate van hobbykwekers in Groot Brittannië en vooral Europa.  Mensen stuurden overschotten uit hun verzamelingen op, Paul zette die op zijn website en van wat verkocht werd deelden ze de opbrengst.  Zelf kweekt(e) hij niets! Zijn aanvoer vanuit Europa is nu dus stil gevallen en uitvoeren kan hij ook niet meer.  Dus moet hij het doen met wat hij in Groot Brittannië kan verkrijgen en verkopen... slechts een heel beperkt deel van zijn vroegere omzet...
Aldus...  ))8

Al met al toch wel een heel slim 'business model', dat heeft/had hij slim bekeken. Ik kreeg toch zeker de laatste jaren wel de indruk dat hij inmiddels ook zelf een aardige collectie is gaan kweken en deze verhandelde...
Sprak vandaag een goede vriend in de UK en als ik hem moet geloven is het bar en boos en begint menigeen terug te verlangen naar de oude (pre-brexit) situatie. Wat mij een prima idee lijkt want heb best een aantal mooie soorten via Rareplants in de collectie kunnen krijgen  ((14

De Paul heeft altijd wel de indruk gewekt dat hij zelf kweekte Steven, dat hoorde bij het business model... ))8 misschien wat overschotjes... Ik ken een heel bedreven amateur kweker die jarenlang zijn surplus bollen, wortelstokken, enz... in vrij aanzienlijke hoeveelheden naar Paul Christian heeft gestuurd en daar zaten heel wat bijzondere, zeldzame en door hem zelf verzamelde soorten tussen! En zo waren er wel meer mensen. Het aanbod is/was soms inderdaad heel bijzonder. 
Als de politiekers plantenliefhebbers waren dan was de Brexit er nooit gekomen Steven, al zeker niet onder deze vorm.  Ik ken geen enkele Britse kweker die niet heel 'pissed off' is met de situatie.  Rob Potterton van Potterton nurseries verkocht 30 % via mail order in Europa... en dan telde hij nog niet de vele planten mee die hij in Engeland aan Europeanen (ik was er één van... en er waren er nog veel meer) verkocht.  Met een aantal vrienden brachten wij elk jaar wel een paar honderd planten mee (niet alleen van Potterton) en dat is nu allemaal verleden tijd.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Steven Stout

  • Rotsplantfanaat
  • Junior
  • **
  • Berichten: 233
  • Geslacht: Man
  • Gewoon (planten) gek
Re: Narcissus 2022
« Reactie #80 Gepost op: 9 maart 2022, 13:21:04 »
Het is heel spijtig inderdaad Luc, en deze situatie kent alleen maar verliezers, heel jammer....

Om dan toch maar terug te vallen op waar het allemaal om draait, vandaag voor het eerst dit 'juweeltje' N. x-minicycla

"Verwachtingen zijn slechts uitgestelde teleurstellingen"

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4107
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Narcissus 2022
« Reactie #81 Gepost op: 10 maart 2022, 17:47:00 »
Narcissus ‘Rip van Winkle’
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4879
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re: Narcissus 2022
« Reactie #82 Gepost op: 10 maart 2022, 20:18:25 »
Narcissus ‘Rip van Winkle’
Sorry Herman maar ik vind dit een verschrikkelijk "ding"
Torhout, West-Vlaanderen

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4107
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Narcissus 2022
« Reactie #83 Gepost op: 10 maart 2022, 21:11:35 »
Narcissus ‘Rip van Winkle’
Sorry Herman maar ik vind dit een verschrikkelijk "ding"
Luc, dat valt wel mee, het is een gemakkelijk plant in volle zon en bloeit elk jaar goed.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Theo Stronks

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2633
  • Geslacht: Man
Re: Narcissus 2022
« Reactie #84 Gepost op: 13 maart 2022, 11:29:31 »
Narcissus fernandesii,laat zich ook weer zien.

Luc Scheldeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4879
  • Geslacht: Man
  • Penningmeester VRV
Re: Narcissus 2022
« Reactie #85 Gepost op: 13 maart 2022, 14:24:45 »
De bloeikracht van Narcissus jonquilla
Torhout, West-Vlaanderen

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4107
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Narcissus 2022
« Reactie #86 Gepost op: 13 maart 2022, 18:19:48 »
De bloeikracht van Narcissus jonquilla
Indrukwekkend Luc!  ((14
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Narcissus 2022
« Reactie #87 Gepost op: 13 maart 2022, 18:52:25 »
De bloeikracht van Narcissus jonquilla

WoW !!!  :o
Harelbeke-West-Vlaanderen

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4107
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Narcissus 2022
« Reactie #88 Gepost op: 15 maart 2022, 17:02:15 »
Narcissus tazetta 'Hoopoe'
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Narcissus 2022
« Reactie #89 Gepost op: 16 maart 2022, 07:58:34 »
De Narcissus bulbocodium begint er hier ook aan…
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "