Auteur Topic: Galanthus evenementen 2012  (gelezen 34574 keer)

Gerard Oud

  • Junior
  • **
  • Berichten: 148
  • Geslacht: Man
  • Nothing beats Snowdrops!
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #120 Gepost op: 22 februari 2012, 08:27:17 »
En dan een heel bosje daarvan,om uit te delen...liefst EH of zoiets --11 
 
 
 
 Helaas ze bloeien nog niet!

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #121 Gepost op: 24 februari 2012, 14:30:53 »
Nogmaals -ik krijg er regelmatig een vraag over- ik zal dit weekend NIET in Kalmthout verkopen. 
Ik bezoek voor een keer nog eens Oirlich en een liefhebber in de buurt daar.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #122 Gepost op: 24 februari 2012, 14:35:13 »
Valentin, hoe was het in Engeland? Heb je mooie collecties bezocht? En misschien nog iets nieuws gespot?

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Loes de Groot

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 334
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #123 Gepost op: 24 februari 2012, 15:49:25 »
ben je ook op zaterdag in Oirlich Valentin?

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #124 Gepost op: 24 februari 2012, 17:12:25 »
Engeland was ronduit geweldig! Andere woorden zouden tekort schieten.

 Mijn lezing van 1,5 uur over 'Yellows' en 'My findings' verliep uitstekend voor ongeveer 40 mensen. Onder hen o.m. galantofielen Alan Briggs, Steve Owen (National Collection Holder of Galanthus in UK) , Malcolm Dixon, Michael Broadhurst. Het was een complete prachtdag met bezoek aan vele honderdduizenden nivalis in Chippenham Park Snowdrop Wood. Natuurlijk heb ik er twee gele gevonden, de eigenaars wisten niet eens dat dat er stond....
Ik moet zeggen dat ik verrast was bij Harveys Garden Plants over de stock en de variatie aan sneeuwklokjes. Dat zal bovendien alleen maar beter worden. Hij investeert enorm in nieuwe cv's.

Op zondag ben ik bij John en Brenda Foster geweest (Galatuin 2004). Grote groepen van eerder gewone Galanthus.

Op dinsdag bezocht ik 'levende legende' Rod Leeds. Zag er een gigapot vol 'E A Bowles', en ronduit honderden 'Trymlet' enz.... Hij chipt voor de grootste namen in Galanthusland, zelfs voor Shar(k)man.

Het hoogtepunt was mijn bezoek aan Glen Chantry. Veruit de allermooiste  sneeuwklokjestuin ooit. Nog beter zelfs dan bv. Colesbourne of Anglesey Abbey. Kan je je groepen sneeuwklokjes voorstellen van 15O 'Rosemary Burnham' of enkele tientallen 'Big Boy' of honderden 'Blonde Inge', of vele tientallen 'Cowhouse Green' of 'groepen met tientallen 'Trymposter' enz... ....kortom indrukwekkend op alle manieren. Ik ben zo blij dat ik er exclusief binnen mocht. Zij laten slechts 4 - 5 mensen binnen. Hun privé-collectie was zo mogelijk nog indrukwekkender dan de kwekerij. Zij  leveren een hoge kwaliteit aan Galanthus 'in a wide range'. Ik was er meer dan 5 uur en leerde héél veel bij over nieuwe cv's en over sommige sneeuwklokjesliefhebbers... Misschien later foto's.

Natuurlijk heb ik ook een vijftiental nieuwe(re) sneeuwklokjes kunnen meebrengen. Sommige zijn gewoon nog niet te koop, maar met aparte tegenruil gaan vele deuren open.
Kortom, ik had een fantastische driedaagse. Ik heb zelfs al een akkoord over een nieuwe lezing binnen drie jaar.
Eén van de allerbeste belevenissen op Galanthusgebied !
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #125 Gepost op: 24 februari 2012, 17:50:56 »
Dat klinkt geweldig, Valentin!
Je maakt ons wel erg nieuwsgierig naar foto's.

Gefeliciteerd met je succesvolle lezingen. Het zegt wel iets, dat je terug kunt komen voor meer.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #126 Gepost op: 24 februari 2012, 20:18:05 »
Is inderdaad nog steeds het streven. Ik probeer er zo vroeg mogelijk te zijn.

Vanwege een begrafenis, moet ik mijn plannen aanpassen. Ik zal pas rond half 2 in Oirlich zijn. [...]  

En weer een aanpassing van de plannen: ik ben er toch zo vroeg mogelijk. Vorig jaar was de poort om 09:45 uur al open en ik hoop er dan te zijn. Uiterlijk 10:45 uur moet ik weer weg. Hopelijk zal ik een aantal van jullie toch nog even een handje kunnen schudden.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #127 Gepost op: 24 februari 2012, 20:23:50 »
Engeland was ronduit geweldig! Andere woorden zouden tekort schieten.

 Mijn lezing van 1,5 uur over 'Yellows' en 'My findings' verliep uitstekend voor ongeveer 40 mensen. Onder hen o.m. galantofielen Alan Briggs, Steve Owen (National Collection Holder of Galanthus in UK) , Malcolm Dixon, Michael Broadhurst. Het was een complete prachtdag met bezoek aan vele honderdduizenden nivalis in Chippenham Park Snowdrop Wood. Natuurlijk heb ik er twee gele gevonden, de eigenaars wisten niet eens dat dat er stond....
Ik moet zeggen dat ik verrast was bij Harveys Garden Plants over de stock en de variatie aan sneeuwklokjes. Dat zal bovendien alleen maar beter worden. Hij investeert enorm in nieuwe cv's.

Op zondag ben ik bij John en Brenda Foster geweest (Galatuin 2004). Grote groepen van eerder gewone Galanthus.

Op dinsdag bezocht ik 'levende legende' Rod Leeds. Zag er een gigapot vol 'E A Bowles', en ronduit honderden 'Trymlet' enz.... Hij chipt voor de grootste namen in Galanthusland, zelfs voor Shar(k)man.

Het hoogtepunt was mijn bezoek aan Glen Chantry. Veruit de allermooiste  sneeuwklokjestuin ooit. Nog beter zelfs dan bv. Colesbourne of Anglesey Abbey. Kan je je groepen sneeuwklokjes voorstellen van 15O 'Rosemary Burnham' of enkele tientallen 'Big Boy' of honderden 'Blonde Inge', of vele tientallen 'Cowhouse Green' of 'groepen met tientallen 'Trymposter' enz... ....kortom indrukwekkend op alle manieren. Ik ben zo blij dat ik er exclusief binnen mocht. Zij laten slechts 4 - 5 mensen binnen. Hun privé-collectie was zo mogelijk nog indrukwekkender dan de kwekerij. Zij  leveren een hoge kwaliteit aan Galanthus 'in a wide range'. Ik was er meer dan 5 uur en leerde héél veel bij over nieuwe cv's en over sommige sneeuwklokjesliefhebbers... Misschien later foto's.

Natuurlijk heb ik ook een vijftiental nieuwe(re) sneeuwklokjes kunnen meebrengen. Sommige zijn gewoon nog niet te koop, maar met aparte tegenruil gaan vele deuren open.
Kortom, ik had een fantastische driedaagse. Ik heb zelfs al een akkoord over een nieuwe lezing binnen drie jaar.
Eén van de allerbeste belevenissen op Galanthusgebied !

Klinkt geweldig, Valentin! Je hebt een fantastische tijd gehad, dat is wel duidelijk. En zo'n sneeuwklokjestuin als Glen Chantry, zou ik graag eens willen aanschouwen. Laat de foto's maar komen!
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #128 Gepost op: 26 februari 2012, 13:35:57 »
Nettetal is weer voorbij. Wat was het gezellig! Veel bekende gezichten gezien. En kennis gemaakt met mensen die je alleen van naam kende. Allemaal heel gezellig.

Het weer was gelukig niet slecht, al was de zon niet erg overtuigend.

Hier een paar impressies.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #129 Gepost op: 26 februari 2012, 13:54:25 »
Ik vond het ook erg gezellig, veel bekenden gezien en een aantal mensen ontmoet die ik alleen van naam kende. Alleen jammer dat ik niet de tijd had om met iedereen uitgebreid te babbelen en alle verhalen aan te horen :(.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Sven de Groot

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1114
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #130 Gepost op: 26 februari 2012, 14:08:56 »
Ik vraag me overigens wel af hoe lang we nog kunnen genieten van dit fantastische evenement. Ik zag Günter Waldorf voorbij lopen en hij zag er erg slecht uit. Hopen (zeker voor hem en zijn familie, maar ook een beetje voor ons) dat hij er weer een beetje bovenop komt.
Ervaring krijg je pas net nadat je 'm nodig had.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #131 Gepost op: 26 februari 2012, 14:38:54 »
Zoals je ziet, heb ik wat problemen met de foto's. Nu een nieuwe poging.

Dit was na de lunch samen met Loes en haar echtgenoot en met Rika en Tinus.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #132 Gepost op: 1 maart 2012, 20:40:32 »
Afgelopen maandag hebben we met een klein groepje sneeuwklokjesgekken een rondje langs elkaars tuinen gedaan. We doen dit al een aantal jaren en hebben het die dag erg gezellig. We beginnen de dag natuurlijk steeds met koffie en sneeuwklokjesgebak.

Lina.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16828
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #133 Gepost op: 1 maart 2012, 22:07:42 »
Dat lijkt me alvast een leuke start Lina... en iets zegt me dat de rest van de dag ook goed mee gevallen is !  ))6
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Galanthus evenementen 2012
« Reactie #134 Gepost op: 7 maart 2012, 19:28:21 »
Afgelopen zondag was de tweede sneeuwklokjeszondag in Oost Groningen.

Een paar kleine impressies.

Lina
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.