Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Deze Ulmus waarvan ik verder geen soortnaam heb siert al lang de achtertuin. Ten koste van twee snoeibeurten per seizoen houd ik hem nog enigszins binnen de perken.
Dat is hij zeker Herman !Intussen een paar mooie combinaties : Rhododendron yakushimanum met de Laburnum (gele regen) en van uit een andere hoek, een Rhododendron zonder naam met dezelfde Laburnum.
Sciadopitys verticillata staat er toch al een 30jaar, om hem in toom te houden moet ik elk jaar de nieuwe scheuten op het einde van juni uitnijpen. Als je te lang wacht gaat het niet meer zonder schaar. De eerste foto is voor het begin. Op foto twee zie je het verschil. Op foto 3 is alles gedaan en kan hij er weer een jaar tegen. Als je met een jong boompje start krijgt op deze wijze wel een heel dicht groeiend Sciadopitys verticillata.Ooit was mij gezegd dat deze conifeer een dwergvorm is, het traag groeien is maar voor de eerste 10 jaar.
Hydrangea macrophylla ' Merveille sanguinea 'Prachtige bloedrode bolhortensia of boerenhortensia