Auteur Topic: Dwars door de oostelijke alpen.  (gelezen 64065 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #345 Gepost op: 5 januari 2016, 18:33:08 »
En dan vind ik in het puinhellingsgebied...Papaver ernesti-mayeri, met de hagelwitte bloemen. Schijnbaar kon ook Jim Jermyn hem hier niet vinden, want hij maakt er geen melding van in zijn boek, hier op de Mangart. Het is een zelden geziene plant, nogal wiedes, want hij groeit in moeilijk te bereiken terrein.
Ik sluit me bij de voorgaande sprekers aan Frankie, "Won wow wow" en "Schittereeeeeeend", om er maar een paar te citeren. Kom zelf superlatieven te kort. ((14 ((3 ((12

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #346 Gepost op: 5 januari 2016, 18:42:00 »
En dan vind ik in het puinhellingsgebied...Papaver ernesti-mayeri, met de hagelwitte bloemen. Schijnbaar kon ook Jim Jermyn hem hier niet vinden, want hij maakt er geen melding van in zijn boek, hier op de Mangart. Het is een zelden geziene plant, nogal wiedes, want hij groeit in moeilijk te bereiken terrein.
Ik sluit me bij de voorgaande sprekers aan Frankie, "Won wow wow" en "Schittereeeeeeend", om er maar een paar te citeren. Kom zelf superlatieven te kort. ((14 ((3 ((12
Verzin zelf eens wat......... -2(

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4107
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #347 Gepost op: 5 januari 2016, 19:00:39 »
Ja Cor! Je begint met: er was eens ....
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #348 Gepost op: 5 januari 2016, 21:51:38 »
Als ik al je foto's zo eens bekijk.
Heb je genoeg foto's om de komende jaren op te sturen naar de nrv foto wedstrijd.
Veel van je foto's zullen  in de prijzen vallen.

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #349 Gepost op: 5 januari 2016, 23:09:31 »
Ik heb net dit uniek reisverslag nog eens overlopen Frankie , heel straf wat we al gezien hebben ......
Maar iets zegt me dat je nog iets achter de hand hebt ...... -1(

Ik heb ook al de bestemmingen op kaart eens bekeken , inderdaad Rangersdorf is heel centraal gelegen , een perfecte uitvalsbasis om heel wat te gaan ontdekken ......
Wat een schitterende vakantie om nooit meer te vergeten !  _02
Ieper , West-Vlaanderen

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #350 Gepost op: 6 januari 2016, 08:41:18 »
 ((3 ((3 ((3  = Een staande ovatie  met  ((13 Frankie !

Knappe fotografie - schitterende, soms zeldzame echte rotsplanten   -((1 !  Wat wil een mens nog meer om deze donkere herfstmaanden op te fleuren !  ((4

Harelbeke-West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #351 Gepost op: 6 januari 2016, 21:14:06 »
En dan vind ik in het puinhellingsgebied...Papaver ernesti-mayeri, met de hagelwitte bloemen. Schijnbaar kon ook Jim Jermyn hem hier niet vinden, want hij maakt er geen melding van in zijn boek, hier op de Mangart. Het is een zelden geziene plant, nogal wiedes, want hij groeit in moeilijk te bereiken terrein.
Ik sluit me bij de voorgaande sprekers aan Frankie, "Won wow wow" en "Schittereeeeeeend", om er maar een paar te citeren. Kom zelf superlatieven te kort. ((14 ((3 ((12

Merci Cor,  ((13
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #352 Gepost op: 6 januari 2016, 21:15:54 »
Als ik al je foto's zo eens bekijk.
Heb je genoeg foto's om de komende jaren op te sturen naar de nrv foto wedstrijd.
Veel van je foto's zullen  in de prijzen vallen.

Merci Bert, 't is natuurlijk niet de bedoeling dat ik ze allemaal opstuur, hé, by the way, er zijn nog tal van betere fotografen dan ikke hoor.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #353 Gepost op: 6 januari 2016, 21:23:15 »
Ik heb net dit uniek reisverslag nog eens overlopen Frankie , heel straf wat we al gezien hebben ......
Maar iets zegt me dat je nog iets achter de hand hebt ...... -1(

Ik heb ook al de bestemmingen op kaart eens bekeken , inderdaad Rangersdorf is heel centraal gelegen , een perfecte uitvalsbasis om heel wat te gaan ontdekken ......
Wat een schitterende vakantie om nooit meer te vergeten !  _02

Ha, Danny, neen hoor, niets meer in de mouwen, niks meer in de zakken, alle truc zijn opgebruikt, 't was welletjes,  ;)

Ik bemerk dat ergens de goesting begint te borrelen om ook eens in de richting van de oostelijke alpen te trekken. Als dat zo is, kan ik het alleen maar toejuichen: het is een regio die zeer de moeite is, met heel veel mogelijkheden. Ik moet er beslist nog eens heen, dat weet ik zeker, ik moet er nog tal van locaties bezoeken. De flora is er heel rijk en verrassend zoals je kon zien.
Voor ons was het eveneens een onvergetelijke trip, een aaneenschakeling van hoogtepunten door een heel divers gebied.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #354 Gepost op: 6 januari 2016, 21:26:55 »
((3 ((3 ((3  = Een staande ovatie  met  ((13 Frankie !

Knappe fotografie - schitterende, soms zeldzame echte rotsplanten   -((1 !  Wat wil een mens nog meer om deze donkere herfstmaanden op te fleuren !  ((4

Merci Luc, ik heb er inderdaad mijn rotsplantenhartje kunnen ophalen en zoals ik al zei dat ik op vele plekjes op het juiste moment was.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Danny Bonnez

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8425
  • Geslacht: Man
  • Bulbs & Alpines
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #355 Gepost op: 6 januari 2016, 22:53:30 »
Ik heb net dit uniek reisverslag nog eens overlopen Frankie , heel straf wat we al gezien hebben ......
Maar iets zegt me dat je nog iets achter de hand hebt ...... -1(

Ik heb ook al de bestemmingen op kaart eens bekeken , inderdaad Rangersdorf is heel centraal gelegen , een perfecte uitvalsbasis om heel wat te gaan ontdekken ......
Wat een schitterende vakantie om nooit meer te vergeten !  _02

Ha, Danny, neen hoor, niets meer in de mouwen, niks meer in de zakken, alle truc zijn opgebruikt, 't was welletjes,  ;)

Ik bemerk dat ergens de goesting begint te borrelen om ook eens in de richting van de oostelijke alpen te trekken. Als dat zo is, kan ik het alleen maar toejuichen: het is een regio die zeer de moeite is, met heel veel mogelijkheden. Ik moet er beslist nog eens heen, dat weet ik zeker, ik moet er nog tal van locaties bezoeken. De flora is er heel rijk en verrassend zoals je kon zien.
Voor ons was het eveneens een onvergetelijke trip, een aaneenschakeling van hoogtepunten door een heel divers gebied.

Het is zeker een regio waar ik wel naar toe wil Frankie ! Het was bijzonder interessant en leerzaam , een stuk Alpen waar ik nog niet veel over wist .
Heel erg bedankt voor dit schitterende reisverslag , van het allerhoogste niveau , het is een naslagwerk dat nog heel veel zal bekeken worden !!!
Ik heb er heel erg van genoten , de kwaliteit van de foto's was uitstekend , de plantenlijst was heel indrukwekkend !!!
Een staande ovatie ...... ((3 ((3 ((3 ((3 ((3  _02


Ieper , West-Vlaanderen

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #356 Gepost op: 6 januari 2016, 23:17:08 »
Merci Danny voor de positieve respons.

Maar dit verhaal heeft nog een bedoeling. Ik vind dat er de laatste jaren te weinig van dit soort reportages gebracht worden. Voor mijn part mogen er het heel wat meer zijn. Waarom? D.m.v. deze informatieverslagen worden gekende en/of minder gekende gebieden in de schijnwerpers geplaatst. Planten en biotopen worden uit de ooghoek van de liefhebber bekeken, wat heel wat interessante info oplevert die van pas kunnen komen voor meerdere doeleinden: zelf planten gaan opzoeken in de natuur of die planten proberen te kweken in de tuin.

Bovendien, wat heb je eigenlijk aan al die mooie en interessante foto's als ze ergens op een pc of een stick staan? Niks natuurlijk. Ik mag dan natuurlijk hopen dat dit nog dikwijls bekeken zal worden. Het is tenslotte ook wel een pak werk om dit in elkaar te boksen.

Daarom, nogmaals: er mogen, wat mij betreft, meerdere van die reportages getoond worden op ons forum!
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Jos Beeren

  • NRV/VRV
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 626
  • Geslacht: Man
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #357 Gepost op: 7 januari 2016, 12:23:51 »
Ik heb werkelijk genoten Frankie  -6( ((4 _02

« Laatst bewerkt op: 7 januari 2016, 12:25:27 door Jos Beeren »
Jos Beeren
Weert,Limburg
Nederland

Herman Mylemans

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 4107
  • Geslacht: Man
    • gentians
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #358 Gepost op: 7 januari 2016, 15:12:01 »
Prachtige reportage Frankie! In de zomer ga ik waarschijnlijk toch nog eens naar Mallnitz.
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Dwars door de oostelijke alpen.
« Reactie #359 Gepost op: 7 januari 2016, 19:39:46 »
Ja terechte loftrompetten ....voer van de bovenste plank .....Champions league niveau .....

Merci Frankie !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "