Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Heel bijzonder. Is n. miniatus hetzelfde als obsoletus? En waarom heet de hybride eigenlijk x alleniae? Is dat vernoemd naar de eerste vinder?
En waarom heet de hybride eigenlijk x alleniae? Is dat vernoemd naar de eerste vinder?
Dank je voor de info. Ik kwam, al zoekende op internet, deze narcis ook tegen op de site seeds for peace, Israel (wel heel toepasselijk op dit moment). Wat veel interessante bolgewassen kan je daar zien!
Citaat van: Mark Stolk op 1 november 2023, 13:43:25En waarom heet de hybride eigenlijk x alleniae? Is dat vernoemd naar de eerste vinder?Deze hybride is beschreven in 2000 maar ik vind geen vermelding waar de naam naar refereert.
Citaat van: Luc Scheldeman op 1 november 2023, 14:28:29Citaat van: Mark Stolk op 1 november 2023, 13:43:25En waarom heet de hybride eigenlijk x alleniae? Is dat vernoemd naar de eerste vinder?Deze hybride is beschreven in 2000 maar ik vind geen vermelding waar de naam naar refereert.Even rond gesnuisterd en gevonden dat de naam alleniae te danken is aan een Nieuw Zeelandse botanica : Betty Molesworth-Allen overleden in 2002.
Vreemde connectie als je het mij vraagt.
Ondanks het pokkeweer toch al een eerste bloem van N. 'Craighton Clanger', die welk elk jaar vroeger lijkt te bloeien. De overige bloemknoppen zitten overigens allemaal klaar voor vuurwerk.