Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 16 februari 2024, 11:09:54Met grote voorsprong vind ik Eranthis x tubergenii nog altijd de beste Eranthis die er is Herman Ook al omdat hij altijd later bloeit (dank zij het cilicica bloed ) waardoor er doorgaans al meer licht is en de omstandigheden beter worden . Ook de kleur en grootte van de bloemen is bij de beste . Die Eranthis x tubergenii ‘Sachsengold’ ziet er ook heel goed uit maar wat de verschillen zijn tussen die en bijvoorbeeld 'Guinea Gold ' zou ik niet direct kunnen zeggen. In ieder geval hier is mijn groepje Eranthis x tubergenii die zich gisteren naar boven wurmde .Met deze temperaturen gaat het natuurlijk super snel ...
Met grote voorsprong vind ik Eranthis x tubergenii nog altijd de beste Eranthis die er is Herman Ook al omdat hij altijd later bloeit (dank zij het cilicica bloed ) waardoor er doorgaans al meer licht is en de omstandigheden beter worden . Ook de kleur en grootte van de bloemen is bij de beste . Die Eranthis x tubergenii ‘Sachsengold’ ziet er ook heel goed uit maar wat de verschillen zijn tussen die en bijvoorbeeld 'Guinea Gold ' zou ik niet direct kunnen zeggen. In ieder geval hier is mijn groepje Eranthis x tubergenii die zich gisteren naar boven wurmde .
De laatste die hier altijd bloeit is Eranthis cilicica ...