Auteur Topic: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht  (gelezen 3391 keer)

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3084
  • Geslacht: Vrouw
Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Gepost op: 5 november 2013, 14:28:10 »
Wie kan me helpen aan een plantje of zaad van Linaria alpina?  Ik vrees dat het plantje dat ik heb  niet sterk genoeg zal zijn om de winter te overleven .
Alvast bedankt op voorhand

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3084
  • Geslacht: Vrouw
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2013, 23:12:10 »
Niemand?
Ondertussen  schiet niet veel meer over van mijn plantje, dus ik vrees voor het ergste..
Is  er desnoods iemand die zaad of een plantje voor mij kan bestellen ?
Bedankt op voorhand!
« Laatst bewerkt op: 27 december 2013, 23:14:06 door Lily-Anne Vereecken »

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16828
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2013, 08:55:54 »
Niemand?
Ondertussen  schiet niet veel meer over van mijn plantje, dus ik vrees voor het ergste..
Is  er desnoods iemand die zaad of een plantje voor mij kan bestellen ?
Bedankt op voorhand!

Ik kan jou alvast momenteel niet helpen Lily-Anne, maar geef de moed niet op, als jouw plantje gebloeid heeft is het best mogelijk dat het zichzelf heeft uitgezaaid en dat je volgend jaar de nakomelingen ziet opkomen.  Het is tenslotte een tweejarige.
Harelbeke-West-Vlaanderen

Hugo Van Woensel

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 419
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2013, 15:22:29 »
Ik heb Linaria alpina op mijn zaadlijstje staan van mijn bestelde zaden bij de NRV, als ik ze krijg en ze komen uit! dan zal ik er u ééntje bezorgen! ik hou u op de hoogte! )2)
« Laatst bewerkt op: 28 december 2013, 15:31:45 door Hugo Van Woensel »

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2013, 18:35:21 »
Wie kan me helpen aan een plantje of zaad van Linaria alpina?  Ik vrees dat het plantje dat ik heb  niet sterk genoeg zal zijn om de winter te overleven .
Alvast bedankt op voorhand
Lily-Anne, dat gaan we ff in orde maken, ik heb ze hier nog staan,zodra het enigzins voorjaar wordt stuur ik z op.

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3084
  • Geslacht: Vrouw
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2013, 23:04:27 »
Wie kan me helpen aan een plantje of zaad van Linaria alpina?  Ik vrees dat het plantje dat ik heb  niet sterk genoeg zal zijn om de winter te overleven .
Alvast bedankt op voorhand
Lily-Anne, dat gaan we ff in orde maken, ik heb ze hier nog staan,zodra het enigzins voorjaar wordt stuur ik z op.

Dat zou fantastisch zijn Gerard .
Ik hoop dat het de paarse is met oranje binnenkant zoals onderstaande foto van het internet
Alvast bedankt!

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3084
  • Geslacht: Vrouw
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2013, 23:08:21 »
Ik heb Linaria alpina op mijn zaadlijstje staan van mijn bestelde zaden bij de NRV, als ik ze krijg en ze komen uit! dan zal ik er u ééntje bezorgen! ik hou u op de hoogte! )2)

Hopelijk lukt het zaaien Hugo !  Gerard beloofde me net een plantje , mocht het niet lukken, dan weet ik al bij wie ik nog terecht kan . In ieder geval bedankt voor het aanbod

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3084
  • Geslacht: Vrouw
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 28 december 2013, 23:14:18 »
Niemand?
Ondertussen  schiet niet veel meer over van mijn plantje, dus ik vrees voor het ergste..
Is  er desnoods iemand die zaad of een plantje voor mij kan bestellen ?
Bedankt op voorhand!

Ik kan jou alvast momenteel niet helpen Lily-Anne, maar geef de moed niet op, als jouw plantje gebloeid heeft is het best mogelijk dat het zichzelf heeft uitgezaaid en dat je volgend jaar de nakomelingen ziet opkomen.  Het is tenslotte een tweejarige.


Luc, ik vrees dat er geen zaad opgestaan heeft . Het plantje heeft wel lichtjes gebloeid, maar de plant had zoveel energie nodig om te overleven , dat zaad maken niet kon denk ik ( was stek van rotstuin in Duitsland - uitstap VRV )

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #8 Gepost op: 29 december 2013, 00:43:45 »
Ik hoop dat het de paarse is met oranje binnenkant zoals onderstaande foto van het internet
Alvast bedankt!

Zo gaat dat er niet uitzien zoals op de foto L.A. Het worden halfhoge slappe dingen. Ik heb er geen plezier aan beleefd hoor.

Lily-Anne Vereecken

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 3084
  • Geslacht: Vrouw
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #9 Gepost op: 29 december 2013, 08:36:43 »
We hebben ze in die Duitse rotstuin gezien en daar waren ze heel mooi- ze groeiden wel wat afhangend,  maar dat was geen probleem. Ofwel zijn er verschillen binnen de soort ? Staan ze bij jou in de volle zon? Grondsoort? Kan misschien ook nog uit maken ?

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #10 Gepost op: 29 december 2013, 10:32:33 »
We hebben ze in die Duitse rotstuin gezien en daar waren ze heel mooi- ze groeiden wel wat afhangend,  maar dat was geen probleem. Ofwel zijn er verschillen binnen de soort ? Staan ze bij jou in de volle zon? Grondsoort? Kan misschien ook nog uit maken ?

Ze staat in een rotsplantenmengsel ( zand/split/bladaarde) en een kleiige ondergrond. Wel wat te rijk dus. Maar van anderen heb ik ook gehoord, dat het teleurstellingen oplevert.
Maar ja, als je zaden hebt, gewoon proberen hoor.

Gerard Verweij

  • Rotsplantfanaat 2
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 2867
Re: Linaria alpina - zaad of plantje gezocht
« Reactie #11 Gepost op: 29 december 2013, 10:54:01 »
Ik hoop dat het de paarse is met oranje binnenkant zoals onderstaande foto van het internet
Alvast bedankt!

Zo gaat dat er niet uitzien zoals op de foto L.A. Het worden halfhoge slappe dingen. Ik heb er geen plezier aan beleefd hoor.
Je moet ze wel af en toe wat water geven, Gerrit 3))