Vlaamse Rotsplanten VerenigingNederlandse Rotsplanten Vereniging
Citaat van: Luc Gilgemyn op 6 januari 2020, 09:24:57De bedjes blijven succesvol Danny ! Ze lijken ook vroege bloei in de hand te werken, hier nog geen sprake van bloemvorming bij de Crocussen in pot, al duiken de neuzen wel op ! Het blijft wachten, maar intussen kan ik toch al genieten van het Iepers vuurwerk ! Het zal ook nog eens met de geografische ligging te maken hebben Luc ....maar hier ook nog heel weinig beweging bij de krokussen ondanks het zachte weer .En degene die het verste staan zijn inderdaad degene die buiten uitgeplant staan ...
De bedjes blijven succesvol Danny ! Ze lijken ook vroege bloei in de hand te werken, hier nog geen sprake van bloemvorming bij de Crocussen in pot, al duiken de neuzen wel op ! Het blijft wachten, maar intussen kan ik toch al genieten van het Iepers vuurwerk !
Citaat van: Danny Bonnez op 6 januari 2020, 19:32:37Crocus hartmannianus is er dit jaar heel vroeg bij , zie foto 3Toch ook een ondergewaardeerde soort in mijn optiek .....
Crocus hartmannianus is er dit jaar heel vroeg bij , zie foto 3
Citaat van: Danny Bonnez op 7 januari 2020, 17:27:14Deze soort wordt bijna nergens aangeboden Kris , ik denk dat het daar mee te maken heeft . Persoonlijk vind ik het een heel mooie soort maar is ook heel moeilijk om te vermeerderen .Ja dat klopt wel denk ik Danny . En in de natuur (Cyprus) is hij bijna uitgestorven ...dus moeten wij hem als liefhebbers in stand gaan houden ...Ik heb hem jaren geleden op de kop kunnen tikken en in pot groeit hij wel redelijk goed aan. (zie foto van vorige jaren )Ik heb hem nooit elders proberen kweken .
Deze soort wordt bijna nergens aangeboden Kris , ik denk dat het daar mee te maken heeft . Persoonlijk vind ik het een heel mooie soort maar is ook heel moeilijk om te vermeerderen .
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 7 januari 2020, 09:24:50Citaat van: Luc Gilgemyn op 6 januari 2020, 09:24:57De bedjes blijven succesvol Danny ! Ze lijken ook vroege bloei in de hand te werken, hier nog geen sprake van bloemvorming bij de Crocussen in pot, al duiken de neuzen wel op ! Het blijft wachten, maar intussen kan ik toch al genieten van het Iepers vuurwerk ! Het zal ook nog eens met de geografische ligging te maken hebben Luc ....maar hier ook nog heel weinig beweging bij de krokussen ondanks het zachte weer .En degene die het verste staan zijn inderdaad degene die buiten uitgeplant staan ... De hoeveelheid en intensiteit van het beschikbaar licht zal ook wel een invloed hebben!
Citaat van: Kris De Raeymaeker op 7 januari 2020, 09:22:30Citaat van: Danny Bonnez op 6 januari 2020, 19:32:37Crocus hartmannianus is er dit jaar heel vroeg bij , zie foto 3Toch ook een ondergewaardeerde soort in mijn optiek .....Is bij mij in elk geval een favoriet !!Heel mooie beelden, Danny - er staat daar al veel te gebeuren zie ik. Ik word stilaan ongeduldig !
Voorlopig te grijs , te nat en te veel wind om goede foto's te nemen . Jammer want er staat hier al wat in bloei ……Gisteren kon ik wel eventjes genieten van deze Crocus caricus die wat open kwam Ook Crocus paschei begint er terug aan
Voorlopig is het enkel genieten van gesloten bloemen , maar sommige zijn uitzonderlijk mooi gekleurd …..Crocus biflorus , foto 1en2Crocus hittiticus foto 3Crocus cyprius foto 4
Citaat van: Danny Bonnez op 10 januari 2020, 19:35:24Voorlopig is het enkel genieten van gesloten bloemen , maar sommige zijn uitzonderlijk mooi gekleurd …..Crocus biflorus , foto 1en2Crocus hittiticus foto 3Crocus cyprius foto 4Stuk voor stuk toppertjes Danny ! .... en de C. caricus is natuurlijk fantastisch !