Auteur Topic: Crevicegardening  (gelezen 170990 keer)

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re: Crevicegardening
« Reactie #870 Gepost op: 29 februari 2024, 11:13:21 »
@Herman
Het is niet alleen vanwege het klimaat dat we lattentuinen moeten aanleggen. Het kan ook mooie aspecten toevoegen aan een tuin qua ontwerp... maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Vind ik ook Thomas !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Thomas Eckert

• Volwaardig poster
« Reactie #871 Gepost op: 29 februari 2024, 21:03:39 »
Geweldige foto's Kris... elke soort is een traktatie.
Ik weet niet of jouw Lamium een Lamium sandrasicum.... is maar van een afstandje lijkt het er wel op. Het verbaast me dat hij er zo goed uitziet met al die winterse regen die je hebt gehad...geweldig.

Dank je Thomas en heel goed gezien ...is inderdaad Lamium sandrasicum. Is wel afgedekt geweest tijdens de maanden december-januari en tot midden februari ...
Hierbij nog eentje die je wel zult kunnen smaken . 8)

Van deze Lamium sandrasicum zul je veel plezier hebben, Kris. Omdat ik afgelopen zomer mijn grote plant verloor, ben ik heel dankbaar dat een vriend twee exemplaren voor me meebracht van de plantenmarkt in BG Utrecht. Ze groeien erg goed en ik heb ze ook beschermd tegen vocht in de winter.

Over het algemeen lijkt het geslacht Lamium zeer aanbevelenswaardige variƫteiten te hebben. Afgelopen zomer kon ik een bijzonder mooie plant bewonderen en fotograferen bij mijn vriend Dieter Zschummel...Lamium armenum. Ongelooflijk mooi.

Je Aloinopsis ziet er heel gelukkig uit. Goed gedaan Kris.

Kris De Raeymaeker

• Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
« Reactie #872 Gepost op: 1 maart 2024, 09:51:34 »
Van deze Lamium sandrasicum zul je veel plezier hebben, Kris. Omdat ik afgelopen zomer mijn grote plant verloor, ben ik heel dankbaar dat een vriend twee exemplaren voor me meebracht van de plantenmarkt in BG Utrecht. Ze groeien erg goed en ik heb ze ook beschermd tegen vocht in de winter.
Over het algemeen lijkt het geslacht Lamium zeer aanbevelenswaardige variƫteiten te hebben. Afgelopen zomer kon ik een bijzonder mooie plant bewonderen en fotograferen bij mijn vriend Dieter Zschummel...Lamium armenum. Ongelooflijk mooi.
Je Aloinopsis ziet er heel gelukkig uit. Goed gedaan Kris.

Die Lamium armenum is ongelooflijk prachtig Thomas !  :o :o :o
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "