Grijs- en zilverbladigen in de rotstuin

Gestart door Frankie Wulleman, 29 september 2012, 23:09:24

Vorige topic - Volgende topic

Thomas Eckert

Citaat van: Frankie Wulleman op 17 mei 2025, 22:08:35
Salvia daghestanica is een van de allermooiste grijsbladigen. Dit exemplaar doet een poging om wat bloeistengels te produceren. Hopelijk kunnen de slakken er wat van afblijven.

Echt prachtig 😍... Frankie.

Wat me altijd fascineert aan deze soort is dat hij er na de winter dood uitziet en dan binnen een paar weken wakker wordt met dit prachtige resultaat.

Thomas Eckert

Gerd Stopp verzamelde deze volledig zilverachtige Achillea een paar jaar geleden op de berg Ossa in Griekenland. Ik heb de exacte naam niet, maar hij is hier zeer welkom.

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 29 mei 2025, 18:12:54
Gerd Stopp verzamelde deze volledig zilverachtige Achillea een paar jaar geleden op de berg Ossa in Griekenland. Ik heb de exacte naam niet, maar hij is hier zeer welkom.

Heel mooie grijsaard Thomas ! 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Luc Scheldeman

Citaat van: Thomas Eckert op 29 mei 2025, 18:12:54
ageratifolium ?
Torhout, West-Vlaanderen

Thomas Eckert

Helichrysum frigidum

Kris De Raeymaeker

Origanum dictamnus uit Kreta is ook in de winter nog een eye catcher ...

Kris De Raeymaeker

Grijs , zilver , wollig ....in de winter nog opvallender ...

Leucogenes leontopodium  -Jankaea heldreichii - Centaurea sp- Helichrysum pagophyllum

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Kris De Raeymaeker op 26 december 2025, 16:27:42Grijs , zilver , wollig ....in de winter nog opvallender ...
Leucogenes leontopodium  -Jankaea heldreichii - Centaurea sp- Helichrysum pagophyllum

Helichrysum milfordiae - Saxifraga valdensis

Herman Mylemans

Ja Kris, al dat mooie grijs begint bij onze leeftijd te passen!
Bouwel - provincie Antwerpen - www.gentians.be

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Herman Mylemans op 26 december 2025, 16:37:00Ja Kris, al dat mooie grijs begint bij onze leeftijd te passen!

Dat grijs valt nog mee Herman ....maar dat zilver ... 10))  10))

Thomas Eckert

Als je bedenkt dat we hier soms nachttemperaturen van -15 graden Celsius hebben gehad, kun je heel tevreden zijn met hoe de Leucogenes er momenteel uitzien. De beschermende sneeuw (minstens 15 centimeter) zorgde ervoor dat er momenteel geen schade te melden is. (Foto van vandaag)

De komende week verwachten we echter aanhoudende vorst ZONDER sneeuw. Ik kan dan maar beter een vlies gebruiken ter bescherming...🤞

Luc Scheldeman

Citaat van: Thomas Eckert op 15 januari 2026, 22:28:23Als je bedenkt dat we hier soms nachttemperaturen van -15 graden Celsius hebben gehad, kun je heel tevreden zijn met hoe de Leucogenes er momenteel uitzien. De beschermende sneeuw (minstens 15 centimeter) zorgde ervoor dat er momenteel geen schade te melden is. (Foto van vandaag)

De komende week verwachten we echter aanhoudende vorst ZONDER sneeuw. Ik kan dan maar beter een vlies gebruiken ter bescherming...🤞
Die zien er verrassend goed uit. Ik dacht dat ze in de winter meer last hadden van vocht.
Torhout, West-Vlaanderen

Kris De Raeymaeker

Citaat van: Thomas Eckert op 15 januari 2026, 22:28:23Als je bedenkt dat we hier soms nachttemperaturen van -15 graden Celsius hebben gehad, kun je heel tevreden zijn met hoe de Leucogenes er momenteel uitzien. De beschermende sneeuw (minstens 15 centimeter) zorgde ervoor dat er momenteel geen schade te melden is. (Foto van vandaag)

Ze staan er prachtig bij Thomas !Dit soorten planten heeft overigens hier bij mij veel meer last van de warme zomers dan van de winter !

Kris De Raeymaeker

Grijs , zilver maar ook nog is wollig .....Origanum dictamnus