Auteur Topic: Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011  (gelezen 4115 keer)

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011
« Gepost op: 11 juli 2011, 17:33:56 »
Opendeur op de kwekerij van Hans Kramer met internationale standhouders.

Programma van het weekend: http://www.hessenhof.nl/jubileumnl.htm
Lijst met aanwezige kwekers: http://www.hessenhof.nl/COLLEGAKWEKERS.htm

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011
« Reactie #1 Gepost op: 11 juli 2011, 20:24:03 »
Dat ziet er wel heel interessant uit. Er zullen weer keuzes moeten gemaakt worden, dit  najaar.
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2011, 22:18:21 »
Combineren kan ook, Frankie  ;) ;)

Gerrit Eijkelenboom

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 5219
Re:Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2011, 12:27:16 »
5 jaar geleden was het jubileumweekend bij de Hessenhof een groot succes. Hans Kramer had er alles aan gedaan om zijn kwekerij goed voor de dag te laten komen. Het zag er allemaal prachtig uit. Alleen zijn moederbedden al zijn een bezoek waard. Hij heeft altijd een enorm assortiment, maar door de grote vraag zijn bepaalde planten soms uitverkocht. Echter destijds op dat jubileumweekend had hij grote voorraden.
Het was toen erg druk, maar ruim voldoende gratis parkeerruimte.
Hans is geen kweker van rotsplanten, maar je kunt zeker kleine planten vinden, die in de rotstuin gebruikt kunnen worden. Mijn mooie Gentiana cruciata phlogifolia 'Blue Cross', pas getoond op het forum komt daar bijv vandaan.
Tegelijk met dit weekend is de najaarsverkoopdag van de NRV, dus combineren kan heel goed. Utrecht-Ede is zo'n 30 km.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15695
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011
« Reactie #4 Gepost op: 3 september 2011, 21:36:28 »
Ben er niet geraakt , maar heb vandaag mensen gesproken die er wel waren en het scheen er zeer druk te zijn !
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Ger van den Beuken

  • Rotsplantfanaat 2
  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1136
Re:Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011
« Reactie #5 Gepost op: 4 september 2011, 09:49:29 »
Het was overvol zaterdag op de Hessenhof. Eigenlijk bijna te druk. We zijn nog even na onze verkoopdag langs geweest en hebben nog lang en gezellig gepraat met Ron and Susan McBeath en Rob Potterton. Ze hebben een goede verkoop gehad en waren duidelijk tevreden.
Gerben Tjeerdsma was helaas niet aanwezig.

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011
« Reactie #6 Gepost op: 8 september 2011, 12:24:32 »
Afgelopen zaterdag was ik in Ede bij de Hessenhof. Het was zaterdag erg warm, maar je zult me daar niet over horen klagen. Want het was verder een perfecte dag. De kwekerij lag er erg mooi bij en de variatie van standhouders was groot. Ik zal jullie een paar plaatjes tonen. De eerste lezing van Harry Jans heb ik slechts gedeeltelijk gevolgd maar was erg interesant. Hij nam ons mee naar het dak van de wereld, Nepal. Om 3 uur was er nog een lezing van Fergus ....., ( ik ben zijn achternaam even kwijt), headgardener van Great Dixter. Over de geschiedenis van Great Dixter. Wat is die man een snelle prater. Maar zijn verhaal was erg leuk en humoristisch. Met mooie plaatjes o.a. van een stapeltje overhemden van Christopher Loyd. Alle kleuren van de regeboog. Wij zouden er niet over peinzen om die aan te trekken, maar bij deze man past het perfect. Ik las zopas, dat er een mooie plantenmarkt wordt gehouden bij Great Dixter, begin oktober? Daar staat Coen Jansen ook weer en zelfs kwekerij Arborealis. Deze kwekerij heeft fantastische heesters en bomen. Ze zitten niet zo ver bij mij vandaan, dus kom ik ze geregeld tegen. Great Dixter is voor mij niet weggelegd, maar ik verheug me net zoveel op Beervelde.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16819
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011
« Reactie #7 Gepost op: 8 september 2011, 18:01:15 »
Bedankt voor de foto's Lina - het lijkt inderdaad de moeite waard te zijn geweest. 
Ik las ergens dat er op zaterdag 5000 bezoekers waren...  :o :o
Harelbeke-West-Vlaanderen

Lina Hesseling

  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 661
  • Geslacht: Vrouw
Re:Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011
« Reactie #8 Gepost op: 8 september 2011, 18:07:40 »
Inderdaad, 5000 bezoekers. Wij stonden al om half tien voor de poort en ik kon dus gelijk naar de moederbedden om van de gelegenheid gebruik te maken om foto's te maken zonder publiek er bij op. We hebben het de hele dag prima vol gehouden. Je ontmoet er zoveel bekenden met wie je even moet bijpraten.
Lina Hesseling, Winschoten, Nederland.

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15695
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:Jubileumweekeinde "De Hessenhof" 3 en 4 September 2011
« Reactie #9 Gepost op: 8 september 2011, 20:12:00 »
Inderdaad, 5000 bezoekers. Wij stonden al om half tien voor de poort en ik kon dus gelijk naar de moederbedden om van de gelegenheid gebruik te maken om foto's te maken zonder publiek er bij op. We hebben het de hele dag prima vol gehouden. Je ontmoet er zoveel bekenden met wie je even moet bijpraten.

Een mens kan niet overal tegelijk zijn , ik was in Utrecht ... Maar dankzij Lina pikken we toch nog weer een graantje mee . Ziet er heel gezellig uit en Hans is natuurlijk ook een prima kweker met een goede neus voor de beste planten! Dus ja , toch weer wat gemist . Bedankt voor de foto's Lina.
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "