Afgelopen! Momenteel nieuwe plannen smeden voor een volgende trip!
Jammer dat het afgelopen is Frankie , ik heb er terug erg van genoten !
Intussen zaten we al behoorlijk wat pag. ver , ik heb rustig nog eens alles doorlopen .......
Het was zoals gewoonlijk een bijzonder sfeervolle , avontuurlijk en heel interessant reisverslag over een streek waar ik niets over weet . Een prachtige uitvalsbasis , het Comomeer , waar wij persoonlijk ons ook zouden thuis voelen .
Zoals gewoonlijk waren de foto's van uitstekende kwaliteit , twee heel mooie gebieden werden grondig verkend ( zo goed als mogelijk) en konden mij heel erg bekoren ! Het Zwitserse Engadin was echt een prachtige omgeving en doet me helemaal denken aan Wallis . Voor mij waren de hoogtepunten , de vele verschillende soorten Primula en de enorm grote planten Androsace alpina overladen met bloemen , echt "Top" ( zo'n grote zag ik nog nooit) . Zonder al de andere planten te vergeten .
De Bergamaskeralpen vond ik even de moeite !! De hoogtepunten waren voor mij , Campanula raineri en de Physoplexis
comosa en de vele verschillende Saxifraga's met de bijzonderheden mutata , hosti en cotyledon . Ik was ook heel erg positief verrast door de vele mooie alpine planten op lage hoogte nog volop in bloei .
Alvast heel erg bedankt voor dit schitterend reisverslag ,terug een naslagwerk die nog heel veel bekeken zal worden in de toekomst .......