Auteur Topic: The 2012 SRGC Discussion Weekend  (gelezen 9087 keer)

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:The 2012 SRGC Discussion Weekend
« Reactie #60 Gepost op: 28 oktober 2012, 00:05:03 »
Hele leuke reportage, Kris, met aardige foto's van Cyclamen en gentianen. Ik kan me best wel voorstellen dat dat puur genieten is. Je was er bovendien in goed gezelschap. Ik vraag me af of je je niet een beetje buitenstaander voelde als enige Vlamingen tussen al die eilandbewoners daar aan tafel. Geniet onze vereniging daar enige belangstelling? Waarschijnlijk hebben de meesten van hen nog nooit gehoord van onze kleine vereniging?

Dank je Frankie . Ik voelde me helemaal niet als buitenstaander , integendeel . Het klinkt misschien een beetje vreemd maar we stonden daar juist in het middelpunt van de belangstelling . Heel wat mensen wilden net met ons spreken en hadden  veel interesse in ons verhaal .Wat kwamen die Vlamingen zoeken in het verre Schotland .Ze willen weten hoe het er bij ons aan toe gaat ! Het hielp natuurlijk wel dat we al mensen kenden als Ian , Arthur , Dan en dat ik ook al eens aktief ben op het Schotse forum ....maar ook zonder dat wordt je daar zo goed opgevangen dat je jezelf bijna ambetant gaat voelen. Ook de mensen die we voor het eerst hebben ontmoet waren enthousiast en die kontakten liepen eigenlijk al even vlot.
Neen ik heb nooit het idee gehad van de enige eenzame Vlaming .....
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Kris De Raeymaeker

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 15631
  • Geslacht: Man
  • erevoorzitter VRV met rotsvast geloof in bergflora
Re:The 2012 SRGC Discussion Weekend
« Reactie #61 Gepost op: 28 oktober 2012, 09:26:59 »

Is dat zo'n tweekleurige vorm, Kris?

Sorry Wim , had je vraag even over het hoofd gezien ... Neen , niet echt tweekleurig... Alhoewel de binnenste bloemblaadjes misschien wel lichter waren. Maar wel een heel speciale kleur . Redelijk donker en een kleur die ik nog niet heb gezien. Spijtig niet zo weer te geven ... 
"zelfs de waarheid is zeer vaak maar perceptie "
"de kleinste planten maakten reeds de grootste vrienden "

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:The 2012 SRGC Discussion Weekend
« Reactie #62 Gepost op: 28 oktober 2012, 09:43:34 »

Is dat zo'n tweekleurige vorm, Kris?

Sorry Wim , had je vraag even over het hoofd gezien ... Neen , niet echt tweekleurig... Alhoewel de binnenste bloemblaadjes misschien wel lichter waren. Maar wel een heel speciale kleur . Redelijk donker en een kleur die ik nog niet heb gezien. Spijtig niet zo weer te geven ... 

Interessant, heel veel kleurafwijkingen (buiten paars, wit en tweekleurig) heb ik nog niet gezien binnen deze soort. Ik zal er toch nog meer moeten van gaan zaaien  ;)