Auteur Topic: Galanthus Verkoop  (gelezen 24500 keer)

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #15 Gepost op: 19 december 2010, 11:45:19 »
Geef mij dan maar de echte klassiekers die typische kenmerken hebben en al bewezen hebben om goede tuinplanten te zijn.
Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Maar dat heb ik overigens bij alle plantengeslachten welke ik in m'n tuin heb.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #16 Gepost op: 26 december 2010, 16:19:42 »
De laatste nieuwe sneeuwklokjes zijn bijna allemaal hybriden of prachtige selecties die zich bewezen hebben in meerdere tuinen over verschillende jaren...
Overigens, sneeuwklokjes zijn sterke  echte overlevingskunstenaars; zeg maar true survivors. Ik zou alleen al een thread kunnen opzetten over de manier waarop de bollen/zaden erin slagen om te overleven. Er valt wel wat te zeggen over de zotte prijzen. Maar naar verluidt is dat bij alle speciale planten...of niet, beste plantenkenners. Wat dacht je bv van Hepatica's van 200 euro per stuk....
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #17 Gepost op: 26 december 2010, 18:19:16 »
Zotte prijzen voor bollen/planten zijn van alle tijden en alle genussen Valentin, daar ben ik het helemaal mee eens.  Wat nieuw is en zeldzaam "gaat" veel geld... en een liefhebberij mag nu éénmaal geld kosten...  ;D 
Hepatica's van 250 € zijn iets, maar je vindt er zelf al eens één van 2500 €... !!!!!  :o :o
En wat er op E-bay gebeurt is soms al helemaal onbegrijpelijk.  Ik ben zelf nogal wat bezig met Pleione en dan zie je op E-bay pleiones verhandeld worden aan het 10(tien)-voudige van de prijs waarvoor je ze éénvoudig bij een kweker kan kopen... hetzelfde voor Galanthussen.  Begrijpe wie kan ?  :-\ ??? ::)
Harelbeke-West-Vlaanderen

Bert Stegeman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 6777
  • Geslacht: Man
  • Love the mountains Summer and Winter
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #18 Gepost op: 26 december 2010, 21:35:40 »
galanthus is een zeer mooie plant maar dat is inderdaad te veel van het goede :-X
daar laat ik zelfs mijn portomonee voor dicht. :D
inderdaad voor 10-20 zou gaan maar zoveel :o :'(

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #19 Gepost op: 26 december 2010, 23:12:10 »
galanthus is een zeer mooie plant maar dat is inderdaad te veel van het goede :-X
daar laat ik zelfs mijn portomonee voor dicht. :D
inderdaad voor 10-20 zou gaan maar zoveel :o :'(
Nou ik ga ook geen € 10-20,= voor een bolletje betalen hoor, dat is mij te gortig :-X.
Hoef ik thuis niet mee aan te komen, krijg dan meteen de vraag of er garantie op zit ::).

Wim Boens

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 8872
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #20 Gepost op: 27 december 2010, 08:50:31 »
Hoef ik thuis niet mee aan te komen, krijg dan meteen de vraag of er garantie op zit ::).

 :D :D

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #21 Gepost op: 27 december 2010, 20:32:34 »
Ik heb het in het verleden al meegemaakt dat iemand bij mij Galanthus kocht, 5 stuks en ze twee weken later op Ebay verkocht aan de dubbele prijs. Anderzijds is het ook zo dat als je Ebay volgt, er soms sneeuwklokjes onder de prijs weggaan. Je zit natuurlijk wel met de verzendingskosten en met het feit dat het in het seizoen alrijd 'in the green' wordt aangeboden. Wil je wat kopen, ga dan toch best langs op een sneeuwklokjesevenement waarvan je weet dat er een degelijk aanbod is van Galanthusbollen. Vaak hebben echte, betrouwbare kwekers trouwens in de rustfase, deze bollen al opgepot. Het risico is dan veel kleiner uiteraard.
Tja, geen 10- 20 eurootjes veil voor een aparte Galanthus, jammer....maar ook helaas pindakaas!
 Je kan natuurlijk een aantal jaren wachten tot een bepaalde aparte cv ruim wordt angeboden, maar dan mag je toch ca 10 jaar wachten vanaf de release. Galanthus nivalis 'Ecusson d'Or zal in 2020 misschien nog 10- 15 euro kosten, Cor... nu heb je minstens 50-60 euro nodig.
 Ik kocht mijn eerste 'Diggory' aan 45 pond (toen die nog 1.6 euro stond). Nu verwacht ik dat je deze al aan 30-35 euro kan op de kop tikken, da's minder dan de helft.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #22 Gepost op: 27 december 2010, 21:26:16 »
Nou Valentin er zijn nog genoeg "betaalbare" ;D Galanthussoorten waar ik uit kan kiezen. De "speciale cv" laat ik voorlopig maar aan de "echte"  :'( Galanthofielen.

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #23 Gepost op: 27 december 2010, 21:44:14 »
galanthus is een zeer mooie plant maar dat is inderdaad te veel van het goede :-X
daar laat ik zelfs mijn portomonee voor dicht. :D
inderdaad voor 10-20 zou gaan maar zoveel :o :'(
Nou ik ga ook geen € 10-20,= voor een bolletje betalen hoor, dat is mij te gortig :-X.
Hoef ik thuis niet mee aan te komen, krijg dan meteen de vraag of er garantie op zit ::).

God ja Cor, dat hoeven ze thuis eigenlijk niet altijd te weten. Een leugentje om bestwil van tijd tot tijd kan geen kwaad. ;)
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #24 Gepost op: 28 december 2010, 17:28:02 »
Tja Cor, vroeg of laat ben je toch zo besmet door het 'galanthusvirus' dat er niets aan te doen valt. Best is natuurlijk dat je dan kan inruilen, maar vroeg of laat geef je er toch iets te veel aan uit met het traditionele excuus dat je 'toch niet rookt, drinkt of uit eten gaat'...Komt wel, en sneller dan je denkt!
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Cor van Kapel

  • Top poster
  • *****
  • Berichten: 1862
  • Geslacht: Man
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #25 Gepost op: 28 december 2010, 20:39:16 »
Tja Cor, vroeg of laat ben je toch zo besmet door het 'galanthusvirus' dat er niets aan te doen valt. Best is natuurlijk dat je dan kan inruilen, maar vroeg of laat geef je er toch iets te veel aan uit met het traditionele excuus dat je 'toch niet rookt, drinkt of uit eten gaat'...Komt wel, en sneller dan je denkt!
Ja, als ik dit seizoen toch door de knieën ga, dan geeft ik jullie hier de schuld :P :P, "Zij hebben me gezegd dat het héél normaal was" :-* :'(.

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #26 Gepost op: 29 december 2010, 07:20:01 »
Ja Cor, ik vrees dat we het allemaal een beetje zo doen. In het Frans zegt men: 'Les excuses sont faites pour s'en servir' (Excuses zijn er om gebruikt te worden)....
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Jozef Lemmens

  • Rotsplantfanaat
  • Senior poster
  • ****
  • Berichten: 506
    • Alpines, the Gems of the Mountains
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #27 Gepost op: 29 december 2010, 09:41:52 »
Gelukkig gebruikt het merendeel van de echte plantenliefhebber nog wel zijn gezond verstand.
Jozef Lemmens - Leuven -  Androsace World   -  Alpines, the Gems of the Mountains

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #28 Gepost op: 30 december 2010, 08:34:09 »
Heeft iemand van jullie de nieuwe catalogus van John Morley gekregen? Ik heb vorig jaar niks geboden/ besteld bij hem en daardoor de nieuwe catalogus 2011 niet onvangen. Anyone?
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #29 Gepost op: 3 januari 2011, 15:40:13 »
Voor echte Galanthusfreaks: vandaag de catalogus binnengekregen van Morley (North Green Snowdrops). Daarin staan wat zeldzaamheden waarop je alleen maar kan bieden om een bol te pakken te krijgen, o a 'Trumpolute'. Dit is een hybride met Trymbloed erin. Startprijs voor biedingen = 60.00 pond (kleine 70 euro). Ik vermoed dat er geen bol zal weggaan onder de 12O pond (per stuk dus!).....Jaja...da's uiteraard te zot. Cor zal opkijken!
De nieuwere cv's zijn allemaal 'on auction'. Er staat bv ook de langer bekende 'Deer Slot' tussen. Startprijs voor 'Deer Slot'= 45.00 pond.
Andere nieuwe(re) in de biedingen:
Big Boy' 50.00 pond, Louise ANn Bromley start bij 50.00 pond net als 'Dumpy Green'.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'