Auteur Topic: Galanthus Verkoop  (gelezen 24498 keer)

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #30 Gepost op: 3 januari 2011, 17:17:49 »
Voor echte Galanthusfreaks: vandaag de catalogus binnengekregen van Morley (North Green Snowdrops). Daarin staan wat zeldzaamheden waarop je alleen maar kan bieden om een bol te pakken te krijgen, o a 'Trumpolute'. Dit is een hybride met Trymbloed erin. Startprijs voor biedingen = 60.00 pond (kleine 70 euro). Ik vermoed dat er geen bol zal weggaan onder de 12O pond (per stuk dus!).....Jaja...da's uiteraard te zot. Cor zal opkijken!
De nieuwere cv's zijn allemaal 'on auction'. Er staat bv ook de langer bekende 'Deer Slot' tussen. Startprijs voor 'Deer Slot'= 45.00 pond.
Andere nieuwe(re) in de biedingen:
Big Boy' 50.00 pond, Louise ANn Bromley start bij 50.00 pond net als 'Dumpy Green'.

Ik zal toch eens moeten kijken of er tussen mijn nivalisjes geen afwijkingen voorkomen. Dan zal ik ze gelijk een naam geven en via dit forum aan de man brengen. ;D ;D ;D
Neen, alle gekheid op een stokje. Dit is er toch wel over, zeker?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Loes de Groot

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 334
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #31 Gepost op: 3 januari 2011, 17:22:36 »
is het een echte catalogus van North Green Snowdrpos of meer een sortimentslijst? En wanneer moet je die aanvragen,en hoe
ben wel erg benieuwd wat daar allemaal instaat!

Loes de Groot

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 334
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #32 Gepost op: 3 januari 2011, 17:27:28 »
de nieuwe lijst van Monksilver staat ook weer online,nu maar hopen dat ik wat krijg

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #33 Gepost op: 3 januari 2011, 20:30:02 »
Loes, van North Green Snowdrops moet je de catalogus aanvragen VOOR het seizoen, ergens november- december/ Je stuurt de eerste keer 5 pond cash op met de vermelding 'Snowdrop catalogue'
De bijzonderheden - tenminste voor de echte liefhebber- die erin staan, zijn grotendeels 'auction'. In de lijst staan ook cv's aan 3,5O pond zoals Lady Beatrix Stanley, Magnet, James Backhouse, viridapice. De duursten heb ik je al gemaild.
Andere specials:
G reg-olg 'Blue Peter' 40.00 pond,
sandersii 'Fiona's Gold' 50.00 pond (veel te duur want ver inferieur aan mijn gele G nivalis 'Grakes Yellow', ik heb ze hier naast elkaar groeien)
Diggory 30.00
Trymlet 40.00
Galadriel 30.00 pond (maar bij Ebay nu te koop aan de vaste prijs van 30.00 pond bij Beth Chatto gardens)
Fieldgate Prelude 35.00 (mooi, zeer vroeg, nu in volle knop hier en veel beterkoop verkrijgbaar)
David Baker 35.00 pond
Green Comet 60.00 pond
Little Dorrit 40.00 pond (prachtig sneeuwklokje, geloof me maar!!)
Trumps 40.00 pond
Spindlestone Surprise 25.00 pond
Ailwyn 50.00 pond
Prijzen in pond dus, te vermenigvuldigen met ca 1.2 voor euro's. Opgelet, steeds levering 'In the green' (houdt risico's in) en te vermeerderen met ongeveer 6-8 pond voor verzending.

Een aantal van deze sneeuwklokjes zal ik ook te koop aanbieden in Kalmthout, in zeer beperkte aantallen en tegen een meer betaalbare prijs.
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2011, 20:58:01 door Valentin Wijnen »
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #34 Gepost op: 3 januari 2011, 20:33:12 »
Franky, de tijd van selecteren in nivalisjes is zo ongeveer voorbij tenzij het iets outstanding betreft dwz gele, sterke groene merktekens, sterk verschillend bloemmodel, groen beschaduwde bloem enz. .... Uit Tsjechiƫ en het oosten van Duitsland komen nog nieuwe supertypes uit nivalis voor. Hier in Belgiƫ uit Galanthus nivalis var Scharlockii in de toekomst.
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2011, 20:37:39 door Valentin Wijnen »
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #35 Gepost op: 3 januari 2011, 20:36:04 »
Loes, bij Monksilver bestel ik eenvoudig niet meer. Trouwens zijn lijst met bijzonderheden staat niet online maar werd verstuurd naar de echte galantofielen vooraf! Hij verkoopt eerst op alle Galanthus Gala's en andere Engelse evenementen en komt dan op het einde van het seizoen zijn overschot verkopen. Ik ben 4 keer op het Galanthus Gala geweest. Nooit gekregen wat ik bestelde, tenzij de eerder gewone die je trouwens beter hier aankoopt.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #36 Gepost op: 3 januari 2011, 20:54:45 »
Frankie...iedereen vindt dit 'erover' maar elk jaar blijven de prijzen stijgen. Galanthus plicatus E.A. BOwles is alleen maar te koop als je liefst 150.00 pond neerlegt OF als je er iets heel moois tegenover zet. Dan is het bij het inruilen gewoon 'gratis'.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #37 Gepost op: 3 januari 2011, 20:56:29 »
Nog straffer Frankie, vorig seizoen (winter 2010) verkocht een kweker zelfs 2de jaars bulbils van FLoccon de Neige' aan 100 euro/stuk. Die hebben nog twee jaar nodig eer ze bloeien...
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2011, 09:59:45 door Valentin Wijnen »
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #38 Gepost op: 3 januari 2011, 21:00:06 »
ik zie vele gezichten van forumisten bleek wegtrekken en andere grote ogen opentrekken  :o :o :o :o :o vanachter deze laptop. But that's the way in Englands snowdropworld! Brittania rules the snowdropwaves. Begrijp je waarom ik meer rondom onze eigen  'Belgische sneeuwklokjes' wil doen? Qua kwaliteit moeten die zeker niet onderdoen, integendeel. Maar vaak wentelt de Vlaming zich in bescheidenheid....
« Laatst bewerkt op: 3 januari 2011, 21:02:21 door Valentin Wijnen »
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Frankie Wulleman

  • Rotsplantfanaat
  • Superposter
  • ******
  • Berichten: 16496
  • Geslacht: Man
  • Alpinelover
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #39 Gepost op: 3 januari 2011, 21:26:49 »
Dat is me wat, Valentin. Wat betreft die gele sneeuwklokjes, welke zijn de gemakkelijkste? Ik neem aan dat Wendy's gold en Spindlestone surprise tot de makkelijkste horen? Of zijn er nog meer groeiwillige gele sneeuwklokjes?
Lichtervelde, West-Vlaanderen

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #40 Gepost op: 3 januari 2011, 21:58:25 »
Bij de gele zijn 'Wendy's Gold' en 'Spindlestone' surprise idd goeie. Daarnaast is 'Primrose Warburg' bekend. Zelf heb ik het geluk gehad in het verlden verscheidene  zeer goeie gelen in nivalis te vinden. Vooral Galanthus nivalis 'Grakes Yellow' is erg goed en groeit ook goed. Een nieuwe is Galanthus nivalis 'Golden Boy' die zeer groeikrachtig blijkt te zijn. Een verbetering van de nogal kleine 'Blonde Inge' vond ik zes jaar geleden. Die werd vorig jaar met goedvinden van de Engelse National Collection Holders benoemd als G nivalis 'Robert Wijnen' (naar mijn vader).
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Loes de Groot

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 334
  • Geslacht: Vrouw
    • cattery van het Zaanenbos
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #41 Gepost op: 3 januari 2011, 22:16:32 »
Ha dank je Valentin,volgend jaar zal ik deze catalogus eens aanvragen.
toch fijn te weten wat er zoal verkocht wordt al is het dan erg duur.de 'gewonere' sneeuwklokken heb ik al,nou ja die ik wil dan,dus ik ben wel in voor deze lijst van Noth Green Snowdrops.de 'auction' klokjes laat ik dan wel voor anderen om over te vechten. ;D
misschien komen die leuke Belgische klokjes ook nog eens online te koop? ;)

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #42 Gepost op: 4 januari 2011, 08:16:17 »
Ik zal mijn Belgische vondsten niet 'online' aanbieden omdat het aanbod nog erg beperkt is. Liefhebbers kunnen zich altijd melden en dan zien we wel of het eventueel mogelijk is.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'

Luc Gilgemyn

  • Algemene moderator
  • Superposter
  • *****
  • Berichten: 16806
  • Geslacht: Man
    • Vlaamse Rotsplanten Vereniging
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #43 Gepost op: 5 januari 2011, 22:38:15 »
De hieropvolgende posts werden verplaatst naar "Galanthus" !
Harelbeke-West-Vlaanderen

Valentin Wijnen

  • Volwaardig poster
  • ***
  • Berichten: 499
  • Geslacht: Man
  • Snowdrops, nothing compares... in Winter!
Re:Galanthus Verkoop
« Reactie #44 Gepost op: 6 januari 2011, 07:56:32 »
Op vraag van heel wat liefhebbers zal ik vanavond enkele foto's plaatsen van mijn vondsten.
Hoeselt, 66 m, (Belgisch) Limburg. Microklimaat: ingesloten tuin 'Grakes Heredij'